جامعه باید از توانمندی افراد معلول مطلع باشد
کد خبر: 4185450
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان:

جامعه باید از توانمندی افراد معلول مطلع باشد

طیبه محمدی با بیان اینکه جامعه را باید از توانمندی‌های افراد معلول مطلع کنیم، گفت: به‌مناسبت روز جهانی معلولان طی مراسمی بزرگداشت این روز با حضور دانش‌آموزان و معلمان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان برگزار می‌شود.

روز جهانی معلولطیبه محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه آگاهی‌بخشی به جامعه درباره توانمندی‌های افراد معلول یکی از رسالت‌های مهم این اداره‌کل است، اظهار کرد: به همین منظور برنامه‌های مختلفی برای نیل به این هدف تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت افراد معلول این اداره خبر داد و گفت: این برنامه امروز، ۱۲ آذرماه با حضور مسئولان استانی و همه دانش‌آموزان اداره استثنایی و همچنین معلمان معلول برگزار می‌شود.

محمدی به دیدار دانش‌آموزان معلول این اداره‌ با امام جمعه استان اشاره کرد و افزود: به‌مناسبت روز جهانی معلولین، دانش‌آموزان کم‌توان که در زمینه‌های ورزشی، قرآنی، احکام، مداحی، انشا نماز و... حائز رتبه بودند با امام جمعه همدان دیدار کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با اعطای هدایایی به رسم یادبود از آنها تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ دانش‌آموز معلول با امام جمعه همدان دیدار داشتند، افزود: یکی از دانش‌آموزان ناشنوا تمثال شهید سلیمانی را نقاشی و به امام جمعه تقدیم کرد.

رئیس اداره استثنایی استان همدان اظهار کرد: غرفه‌های دست‌سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز در محل نماز جمعه تشکیل و در معرض نمایش قرار گرفت. این دست‌سازه‌ها در زمینه‌های چرم‌دوزی، گل‌دوزی، منبت‌کاری، نقاشی و خیاطی و سایر هنرهای دستی بود‌.

انتهای پیام
captcha