ثبت‌نام 40 هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 4184732
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

ثبت‌نام 40 هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن و عترت

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در این استان گفت: تاکنون 40 هزار دانش‌آمور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

مسابقات قرآن دانش آموزیعباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان با هفته قرآن و عترت مدارس که از روز ۱۱ تا ۱۷ آذرماه برگزار می‌شود، چهل‌ودومین مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی نیز آغاز شده و در سطح آموزشگاهی برگزار می‌شود.

وی از ثبت‌نام بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در سامانه مسابقات قرآن خبر داد و گفت: با به‌روزرسانی سامانه و مرتفع کردن مشکلات آن پیش‌بینی می‌شود در هفته قرآن و عترت این تعداد به بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز برسد. در سالیان گذشته حدود ۸۰ دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن در سطح آموزشگاهی شرکت کرده بودند‌.

تجری تصریح کرد: این دور از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، نهج‌البلاغه، اذان، انشاء نماز، احکام، مداحی، تفسیر، دعاخوانی بانوان و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: همزمان با هفته قرآن و عترت در مدارس، مسابقات قرآن در سطح آموزشگاهی برگزار می‌شود و پس از پایان این مرحله افراد منتخب در بهمن‌ماه در مسابقات قرآنی در سطح مناطق شرکت خواهند کرد.

وی گفت: همه ساله استان همدان توانسته در سطح کشوری رتبه‌های ممتازی را در مسابقات قرآن کسب کند. افرادی که علاقه‌مند به مسابقات قرآنی هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نورینو در شبکه شاد اقدام به ثبت‌نام و شرکت در رشته مورد‌نظر کنند.

انتهای پیام
captcha