رونمایی از تمثال شهید فخری‌زاده در اردستان
کد خبر: 4184693
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

رونمایی از تمثال شهید فخری‌زاده در اردستان

تمثال شهید محسن فخری‌زاده همزمان با سالروز شهادتش در ورودی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان رونمایی شد.

تمثال شهید فخری‌زاده در اردستانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به‌مناسبت هفتم آذرماه، سالروز عروج شهید محسن فخری‌زاده مهابادی، دانشمند هسته‌ای، از تمثال این شهید والامقام در ورودی بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان در کنار تمثال شهدای شاخص و سرداران شهید این شهرستان رونمایی شد.

آیین رونمایی از تمثال شهید فخری‌زاده با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردستان برگزار شد.

یادآور می‌شود، شهید محسن فخری‌زاده مهابادی اصالتاً اهل اردستان در استان اصفهان و متولد سال ۱۳۳۶ در قم بود. وی یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان صنعت دفاعی ایران به شمار می‌رفت و در مقام رئیس سازمان پژوهش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نقش بی‌بدیلی در اجرای طرح‌های گوناگون داشت و با اقدامات خود توانست توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی در بازدارندگی برساند.

وی تنها دانشمند صنعت دفاعی ایران بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را در شوی تبلیغاتی خود در سال ۲۰۱۹ به زبان آورد و مدعی شد که وی در برنامه تسلیحات اتمی نقش داشته است.

این شهید والامقام هفتم آذر ۱۳۹۹ در مسیر بازگشت از مازندران به تهران، در منطقه آبسرد دماوند از طریق انفجار و شلیک عناصر تروریستی مسلح مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد؛ ولی با وجود تلاش تیم پزشکی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام
captcha