استقبال کاربران از اعتراف بایدن درباره عملیات طوفان الاقصی
کد خبر: 4184041
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

استقبال کاربران از اعتراف بایدن درباره عملیات طوفان الاقصی

سخنان بایدن درباره علت عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، واکنش گسترده فعالان مجازی را در پی داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره دلایل عملیات طوفان الاقصی از سوی جنبش حماس در 7 اکتبر واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

مونا عمری، روزنامه‌نگار فلسطینی نوشت: بایدن در نتیجه اقدام مقاومت مجبور شد لحن خود را تغییر دهد و این سخنان از نقطه ضعف او ناشی می‌شود و شبیه سخنرانی‌های تهدیدآمیز قبلی او نیست. 

وی ادامه داد: بیانیه دیپلماتیک بایدن رأی دهندگانی که منتظر توافق عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی بودند را خطاب قرار می‌‌دهد تا کفه را به نفع پیرمردی که محبوبیتش در نظرسنجی‌ها در حال کاهش است، تغییر دهد. بایدن می‌گوید که او داشت کار می‌کرد و حماس بود که جلوی کار او را گرفت.

وی افزود: آیا حماس این درجه از توانایی تغییر سیاست‌ها و تأثیرگذاری بر صندوق‌های رأی حتی در آمریکا را دارد تا قدرتمندترین رئیس دولت به نقطه شکایت از حماس برسد که این حمله را برای هدف قرار دادن اقدامات او در گسترش صلح انجام داد؟ صادقانه بگویم، هیچ چیز زیباتر از این نیست که رئیس‌جمهور یک ابرقدرت مجبور به تغییر لحن خود در نتیجه عمل مقاومت شود.

در همین حال، حساب کاربری «الرادع المغربی» در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که سخنان بایدن درباره عادی‌سازی عربستان سعودی و اسرائیل، محبوبیت حماس و مقاومت در غزه را چه از نظر اسلامی و چه در میان آزادگان دنیا افزایش می‌دهد.

 کاربر دیگری نوشت: پیرمرد سالخورده سخنان مهمی گفت که بسیار به حماس و گردان‌های قسام خدمت می‌کند. بایدن مدعی شد حماس می‌دانست که من با عربستان سعودی برای به رسمیت شناختن اسرائیل کار می‌کنم. ما تصمیم به اجرای یک پروژه اقتصادی گرفته بودیم که هند را از طریق سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عربستان سعودی به اروپا متصل می‌کند.

فیصل الغامدی، فعال توئیتری سعودی نوشت: بایدن اعتراف می‌کند که حماس پروژه عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل را خنثی کرده است. بایدن اعتراف می کند که او در پروژه عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل شکست خورد. 

 یاسر الزعاتره هم در توییتی نوشته است: آیا این رئیس بزرگترین امپراتوری جهان است و از جنبش مقاومت در منطقه محاصره شده صحبت می‌کند یا از یک ابرقدرت؟!  او به عنوان یک صهیونیست کوچک ناراضی است.

جمال سلطان، نویسنده مصری هم نوشت: اگر سخنان بایدن درست باشد، حماس عربستان را از دام و کلاهبرداری برای فروش موقعیت خود در ازای توهمات نجات داده است. طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیل ببر کاغذی است و قادر به محافظت از خودش نیست چه برسد کمک به دیگران!

بایدن در سخنرانی خود به مناسبت انعقاد توافقنامه آتش‌بس در غزه اظهار داشت: من فکر می‌کنم یکی از دلایل حمله حماس این است که آنها می‌دانستند که من از نزدیک با سعودی‌ها و سایرین در منطقه همکاری می‌کنم تا صلح را با به رسمیت شناختن اسرائیل در منطقه برقرار کنم.

انتهای پیام
captcha