طرح کتابت قرآن در رشت برگزار شد
کد خبر: 4184015
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

طرح کتابت قرآن در رشت برگزار شد

طرح سراسری کتابت قرآن کریم با حضور ۳۰ نفر به همت کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری(س) در رشت برگزار شد.

کتابت قرآن

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، طرح سراسری کتابت قرآن کریم با حضور 30 نفر از اعضای کودک و نوجوان خوشنویس کتابخانه‌های عمومی شهر رشت در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری(س) برگزار شد.

محمدمهدی نیازمند، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم با بیان اینکه آیات نورانی قرآن همواره راهگشای مؤمنین در مسیر رشد و تعالی بوده است، اظهار کرد: اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در اجرای طرح کتابت قرآن کریم اقدامی ارزشمند و در راستای توجه به این کتاب الهی و انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کلام وحی است؛ امیدواریم در سایه عمل به قرآن، کلام و پیام  قرآن در دل ها و اعمال ما جاری و ساعی شود.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هم در این مراسم اظهار کرد: طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌های ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.

تقوی گفت: این طرح همزمان با ایام هفته کتاب با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا شده، شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی هر استان و علاقه‌مندان محافل قرآن و عترت در استان‌ها تقسیم شده، هر استان با شناسایی علاقه‌مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می‌کند. در پایان نیز با جمع‌آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست‌نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه‌هایی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha