ترویج مطالعه نیازمند یک هم‌افزایی در جامعه است
کد خبر: 4183823
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

ترویج مطالعه نیازمند یک هم‌افزایی در جامعه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج مطالعه نیازمند یک هم‌افزایی بین تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی دانست و افزود: خوشبختانه فضای استان سمنان این امر را میسر ساخته است.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز، 3 آذر در دیدار با حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: این طرح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج و تشویق شهرها برای اجرای برنامه‌های ویژه مطالعه و ترویج و تبیین اهمیت کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی انگیزه‌بخشی را یکی از محورهای این طرح برشمرد و افزود: سمنان از بین ۱۰۰ شهر در مرحله اول و ۱۲ شهر در مرحله دوم به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد که امروز در مراسمی لوح رسمی این عنوان نیز اهدا خواهد شد.

به گفته اسماعیلی؛ ترویج مطالعه نیازمند یک هم‌افزایی بین تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی است که خوشبختانه فضای استان این امر را میسر ساخته است.

وی سمنان را استانی لبریز از ظرفیت‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: باید مفاخر و مشاهیر استان را به نسل جوان بشناسانیم.

وزیر ارشاد با اشاره به نقش‌آفرینی گروه‌های کنشگر در استان سمنان گفت: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب هم محصول حضور مؤثر گروه‌های مردمی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان امروز عزم جدی را شاهد هستیم اظهار کرد: دوره پر رونقی را در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان شاهد هستیم و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

انتهای پیام
captcha