نبرد بسیج جامعه پزشکی با مروجان خودتحقیری در جوانان
کد خبر: 4183690
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
بسیج؛ امید ملت ایران/ ۳

نبرد بسیج جامعه پزشکی با مروجان خودتحقیری در جوانان

مسئول بسیج جامعه پزشکی گفت: با توجه به فضای مسموم مجازی و فعالیت‌های رسانه‌ای دشمن علیه جوانان و مردم کشورمان یکی از برنامه‌های دشمن، ترویج خودتحقیری و خودکم‌بینی در جوانان است که در فعالیت‌های جهاد امیدآفرینی تلاش می‌کنیم، بتوانیم در این حوزه با دشمن وارد نبرد بشویم.

111بسیج از ابتکار‌های مبارک امام راحل بود؛ وقتی اوایل آذر ۵۸ در سخنانی بر لزوم تشکیل لشکر بیست میلیونی در کشور تأکید کردند و نتیجه آن شد پای کار آمدن شیر زنان و دلیر مردانی که پای کار انقلاب ایستادند به طوری که بنیانگذار انقلاب در سال ۶۷ در وصف بسیج فرمودند: «بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند». امروز ۴۴ سال از تأسیس این لشکر مخلص می‌گذرد و دایره فعالیت‌های بسیج بسیار گسترده شده و در قالب قشر‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، صنعتی، علمی، فناوری و ... نمود یافته است. ایکنا بنابر رسالت تبیینی خود در بزرگداشت هفته بسیج به معرفی کارکرد‌ها و دستاورد‌های اقشار مختلف بسیج می‌پردازد. 

سازمان بسیج جامعه پزشکی یکی از شاخه‌های سازمان بسیج مستضعفین است که در زمینه بهداشت، سلامت و درمان فعالیت می‌کند. فعالیت‌های این سازمان «در چارچوب وظایف و مأموریت‌های سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» دنبال می‌شود. سازمان بسیج جامعه پزشکی دارای تشکیلات استانی در همه استان‌های ایران و مقر این سازمان در تهران است.

محمدحسین زارع‌زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: آدم به سادگی نمی‌تواند از کنار این ددمنشی بگذرد، نزدیک به ۶ هزار کودک به خاک و خون کشیده شدند و ۴ هزار نفر زن از دنیا رفتند و صدایی از مجامع حقوق بشری شنیده نمی‌شود. کسانی که مدعی حقوق بشر بودند اکنون کجا هستند که از مردم مظلوم غزه حمایت کنند. امیدواریم، هر چه زودتر این رژیم غاصب از بین برود و مردم فلسطین بتوانند در آرامش زندگی کنند.

وی در ادامه به فعالیت‌های شاخص بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار بیست‌گانه بسیج مستضعفین فعالیت خود را از بیش از ۲۰ سال پیش آغاز کرده است. فارغ از اینکه پیشینه این سازمان به دوران دفاع مقدس برمی‌گردد و تیم‌های اضطراری پزشکی که به جبهه‌های حق علیه باطل و برای درمان مصدومین و مجروحین جنگ می‌رفتند، طی سال‌های اخیر فعالیت‌های این بسیج را می‌توان در سه حوزه جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی تقسیم کرد.

زارع‌زاده ادامه داد: در حوزه جهاد تبیین برای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی در جامعه اقدام می‌کنیم. جهاد خدمت نیز برای اینکه بروز و ظهور بیشتری داشته باشد، در سراسر کشور به صورت مستمر و مداوم فعالیت‌های جهادی سلامت را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور پیگیری می‌کند و در جهاد امیدآفرینی که به عنوان یک مسئله راهبردی در کشور مطرح است. با توجه به فضای مسموم مجازی و فعالیت‌های رسانه‌ای دشمن علیه جوانان و مردم کشورمان یکی از مواردی را که دشمن در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده، موضوع خودتحقیری و خودکم‌بینی جوانان است که در فعالیت‌های جهاد امیدآفرینی تلاش می‌کنیم، بتوانیم در این حوزه با دشمن وارد نبرد بشویم.

وی با اشاره به دستاورد‌های بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های اساسی که در سال‌های اخیر بسیج جامعه پزشکی در آن ورود کرده است، موضوع کرونا بوده که همکاران ما در مراکز درمانی حضور پیدا کردند و توانستند به نگهداری و بهبود بیماران کرونایی کمک کنند. البته فعالیت‌های مستمری هم که در هفته بسیج جلوه‌گری خواهد کرد، موضوع خدمات جهادی است که در مناطق کم‌برخوردار ارائه می‌شود. جدا از اینکه این آمادگی وجود دارد، در تمامی اتفاقات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی کشور مانند سیل، زلزله و ... همکاران ما خدمت بی منت خود را به مردم ارائه کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو گفت: احصای موضوع نظام سلامت، مشورت و مطالبه‌گری از مسئولان نظام سلامت در کشور یکی از کار‌هایی است که ما انجام می‌دهیم و موضوع اساسی بعدی همراهی و هم‌افزایی با همکارانمان در نظام سلامت است تا بتوانیم منافع بی‌شماری را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

وی با اشاره به محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت و درمان افزود: در حوزه نظام سلامت، خدمات تخصصی و فوق تخصصی، خدمات روانشناسی و ... در مناطق کم‌برخوردار که پزشک متخصص ندارند، از سوی همکاران ما ارائه می‌شود و این مسئله بسته به شرایط و منطقه دارد؛ زیرا در برخی از مناطق سامانه‌های سیار داریم که خدمات تخصصی از جمله جراحی را هم ارائه می‌کنند. 

زارع‌زاده در رابطه با تعداد تیم جهادی پزشکی اعزامی در یک سال اخیر گفت: نمی‌توانم آمار دقیق آن را اعلام کنم، اما یک مثال می‌زنم که ما فقط از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال حدود ۲۲۸ تیم جهادی را به مناطق مختلف کشور اعزام و خدمات سلامت را ارائه کردیم و این مسئله به صورت مستمر جریان دارد.

وی تأکید کرد: هموطنانمان بدانند که بسیج یعنی مردم، و جدای از مردم نیست و هر فردی که دل در گرو این مملکت و این نظام و انقلاب دارد، بسیجی محسوب می‌شود. شاید یکی از نقاط ضعفمان این است که نمی‌توانیم و نتوانسته‌ایم از فعالیت‌های فداکارانه و ایثارگرانه‌ای که همکاران ما در قشر جامعه پزشکی ـ چه به صورت تیم‌های جهادی و چه در مطب‌ها و مراکز درمانی که به صورت مستمر به مردم خدمت می‌کنند ـ اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم. این فضا برای همه مردم باز است و اگر کسی می‌خواهد به همنوع خود کمک کند، به تیم‌های جهادی مراجعه کند.

انتهای پیام
captcha