500 دانش‌آموز شهر جدید مهستان رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند
کد خبر: 4183669
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

500 دانش‌آموز شهر جدید مهستان رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند

مراسم جشن تکلیف 500 دانش‌آموز شهر جدید مهستان در مسجد الغدیر برگزار شد.

جشن تکلیف

به گزارش ایکنا از البرز، 500 دانش‌آموز دختر شهر جدید مهستان رسیدن به سن تکلیف خود را با حضور حجت‌الاسلام مجید صفدری، امام جمعه این شهر در مسجد الغدیر جشن گرفتند.

این مراسم یکی از برنامه‌هایی است که با محوریت پیش اجلاسیه سی امین اجلاس استانی نماز در استان البرز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهر جدید مهستان در این مراسم اظهار کرد: راه رسیدن به سعادت ابدی قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم است و  گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه به ویژه بین دانش‌آموزان و نسل جوان امری لازم و ضروری است و باید در این مسیر گام‌های اساسی برداریم.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم گفت: شما عزیزان از نظر عقلی و جسمی به حدی رسیده‌اید که خداوند به شما دستور می‌دهد و باید خوشحال باشید که خواسته‌ها و دستورهای او را اطاعت کنید و لذا آن را به عنوان یک روز پرشکوه به یاد بسپارید.

این مسئول توضیح داد: این جشن مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است و شما از امروز در برابر خدا باید با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کنید تا آینده خود را بسازید و سعادتمند شوید.

صفدری ضمن توصیه به دانش‌آموزان برای برپایی نماز و حضور در فریضه نماز جمعه و جماعات گفت: نماز خواندن، به جای‌آوردن شکر نعمت‌های الهی است، واگر انسان شکرگزار نعمت‌های الهی باشد، خداوند هم نعمت‌های خود را افزایش می‌دهد.

امام جمعه شهر جدید مهستان با بیان اینکه رمز موفقیت در مراحل علمی و زندگی در گرو عمل به واجبات، به خصوص نماز و ترک محرمات است، افزود: نماز به برنامه‌های زندگی و علمی نظم می‌بخشد، اگر از همین سن خود را به نماز اول وقت عادت بدهید در آینده فردی منظم و موفق در تمام عرصه‌ها خواهید شد.

لازم به ذکر است در این محفل معنوی برنامه‌های جذاب و متنوعی از جمله ، دکلمه، نیایش، مسابقه اجرا شد و در پایان نیز حاضران نماز ظهر و عصر خود را در فضایی معنوی به جماعت اقامه کردند.

انتهای پیام
captcha