استشهادات قرآنی در کلام رهبری می‌تواند سرمشق همه باشد
کد خبر: 4182906
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
آیت‌الله علم‌الهدی:

استشهادات قرآنی در کلام رهبری می‌تواند سرمشق همه باشد

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: استشهادات قرآنی در کلام مقام معظم رهبری می‎‌تواند سرمشق همه باشد؛ رهبر معظم انقلاب در میانه سخن، گاهی به‌صورت عینی به سراغ یک آیه خاص در قرآن کریم می‌روند و نگرش خود را به‌گونه‌ای تحلیل می‌کنند که انسان می‌تواند زاویه دید تازه‌ای به آن آیه پیدا کند.

سیداحمد اعلم‌الهدی امام جمعه مشه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد عصر امروز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه در دیدار اعضای دبیرخانه کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری و مدیران جامعه المصطفی خراسان در سخنانی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی در همه امور کلی و جزئی جامعه، اظهار کرد: تمسک به قرآن کریم، کلید گشایش همه مشکلات از زمان نزول کلام‌الله تا قیامت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اینجاست که می‌گوییم استشهادات قرآنی در کلام مقام معظم رهبری می‌تواند سرمشق همه باشد؛ آنجا که عمده سخنرانان تلاش می‌کنند در مطلع یا بخش محوری سخنان خود به یک آیه قرآن کریم استناد کنند تا غنای کلامشان را بالا ببرند در حالی‌ که رهبر معظم انقلاب در میانه سخن، گاهی به‌صورت عینی به سراغ یک آیه خاص در قرآن کریم می‌روند و نگرش خود را به‌گونه‌ای تحلیل می‌کنند که انسان می‌تواند زاویه دید تازه‌ای به آن آیه پیدا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این مسئله نه فقط بر عناصر متدین جامعه بلکه بر آحاد مردم و مسئولان وظیفه است که به قرآن کریم استعانت کنند و در همه شئون، وابستگی به مفاهیم بلند کلام‌الله مجید داشته باشند. بر اساس همین که تقویت ارتباط مردم با قرآن یک ضرورت است، باید رویداد‌های قرآنی با غنا و توجه بیشتری برگزار شوند و تعالیم آسمانی آن در امورات روزانه جریان پیدا کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن خیلی هزینه‌ کرد تا این نظام و ملت را با روش‌های سخت نظامی و تحریم‌های سنگین اقتصادی به‌زانو دربیاورد. وقتی نتوانست به سراغ راهکار‌های فرهنگی رفت. جنگ ترکیبی همه‌جانبه‌ای که امروزه در جریان است، دل و ذهن جوانان ما را هدف گرفته تا میان مردم و نظام افتراق ایجاد کند. در این شرایط، سرمایه‌گذاری بر تقویت اندیشه‌های قرآنی در میان مردم و جوانان، کلید حفظ غیرت دینی و باورمندی مردم است که باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام
captcha