افرایش آمار شهدا به بیش از 13 هزار تن و سنگ‌اندازی نتانیاهو در مبادله اسرا
کد خبر: 4182695
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
در چهل و چهارمین روز جنگ غزه

افرایش آمار شهدا به بیش از 13 هزار تن و سنگ‌اندازی نتانیاهو در مبادله اسرا

براساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تعداد فلسطینیانی که در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده‌اند به بیش از 12 هزار و 300 نفر افزایش یافته است. در این میان حماس خبر داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در موضوع مبادله اسیران سنگ‌اندازی می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها پنج هزار کودک و ۳۳۰۰ زن وجود دارد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد تعداد زخمی‌های تجاوز اخیر رژیم اشغالگر، به ۳۰ هزار نفر رسیده است که بیشر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این مرکز تصریح کرد که بر اثر جنایت اخیر اشغالگران در مدرسه الفاخوره جبالیا واقع در شمال نوار غزه، بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین الجزیره نوشت: طاهر النونو، مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در موضوع مبادله اسیران مانع‌تراشی می‌کند. بنیامین نتانیاهو وقت‌کشی می‌کند و نمی‌خواهد این مبادله انجام شود.

وی با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها را فریب می‌دهد گفت: نتانیاهو نمی‌تواند حتی یک نظامی اسیر اسرائیلی را از طریق عملیات زمینی آزاد کند.

النونو تصریح کرد: تهدیدات اشغالگران، رهبران حماس را نمی‌ترساند و این تهدیدات نشانه شکست دشمن است.

مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اشغالگران اهداف بزرگی را در حمله به غزه اعلام کرده‌اند که توانایی دستیابی به آن را ندارند. حماس به مسیر خود ادامه می‌دهد و مقاومت ادامه و اشغالگری به پایان می‌رسد و نابودی حماس یک توهم غیرقابل تحقق است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، صبح روز شنبه ۵۰۰ بیمار را از بیمارستان الشفا اخراج کرده است. این در حالی است که بیماران مذکور به شدت نیازمند دریافت خدمات درمانی و مداوا و بستری در مراکز بیمارستانی هستند.

براساس گزارش این نهاد دولتی در غزه، ۶۰ درصد از ساختمان های مسکونی این منطقه بر اثر بمباران و آتش توپخانه صهیونیست‌ها، به طور کلی یا جزئی منهدم شده است.

این نهاد دولتی در غزه، رژیم اشغالگر قدس را مسئول پیامدهای انسانی ناشی از تبدیل بیمارستان شفا به یک پادگان نظامی دانست و تأکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی در زمینه جنایاتی که اشغالگران علیه بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، مسئول هستند.

آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار 300 نفر رسید

اسامه حمدان: میدان نبرد را ترک نخواهیم کرد

اسامه حمدان از رهبران حماس گفت: گردان‌های قسام ضربات مهلکی به ارتش اشغالگر وارد کرد.

وی با اشاره به تلفات سنگین وارد شده به دشمن صهیونیست افزود: اشغالگران به کشتار متوالی خود ادامه می دهد. اشغالگران در مناطقی مرتکب جنایت می شوند که ادعای امن بودن آنرا داشتند.

حمدان گفت: ۴۳ درصد از شهیدان در جنوب غزه هستنند و اشغالگران تفاوتی میان شمال و جنوب غزه قائل نیستند. قتل و کشتار در غزه بیداد می کند.آنچه در بیمارستان شفا رخ می دهد در ادامه جنایات سریالی صهیونیستهاست.

وی افزود: گردان‌های قسام ضرباتی سخت و کاری به نیروهای دشمن و خودروهای زرهی آن وارد کرده است. دشمن صهیونیستی به طور ۲۴ ساعته در کار ارتکاب جنایت علیه مردم غزه است. دشمن صهیونیستی در مناطقی دست به جنایت می‌زند که ادعای امن بودن آنجا را دارد.۴۳ درصد از شهدا از ساکنان جنوب نوار غزه هستند و اشغالگران هیچ تفاوتی بین ساکنان شمال و جنوب قائل نیستند.

حمدان تأکید کرد: رژیم اشغالگر با بمباران بیمارستان‌ها، مقدس‌ترین شغل در جهان را مورد هتاکی قرار داده است. قتل و کشتارها و جنایات در غزه همه بخش‌ها از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را هم دربرگرفته است. آنچه در بیمارستان شفا اتفاق افتاد، حلقه‌ای از زنجیره جنایات دشمن اشغالگر است. اشغالگران اجساد شماری از شهدا را از داخل بیمارستان شفا ربودند.

وی افزود: صهیونیست‌ها با دروغ‌پردازی بیمارستان شفا را به پادگانی نظامی تبدیل کردند. دولت آمریکا را مسئول و شریک مستقیم جنایت علیه بیمارستان شفا می‌دانیم.اگر جو بایدن و دولت او و سکوت جامعه بین‌الملل نبود، هرگز این جنایت‌ها در غزه اتفاق می‌افتاد. مجاهدان ما جان خود را به خطر انداختند تا اسرای اسرائیلی را مداوا کنند.

حمدان گفت: ما به شیوه‌ای اخلاقی عمل می‌کنیم نه مانند دشمن که قانون جنگل را در پیش گرفته است. ارتش اسرائیل بزرگ‌ترین سازمان تروریستی و نازیستی در جهان است. دشمن صهیونیستی سیاست به گرسنگی کشاندن کودکان و غیرنظامیان در غزه را در پیش گرفته است. مواد غذایی که وارد غزه شده، تنها ۱۰ درصد از نیازهای این باریکه را تامین می‌کند.

خبرگزاری وفا فلسطین هم به نقل از محمود عباس گزارش داد: تاکنون قربانیان فاجعه انسانی و کشتار دسته جمعی در جنگ غزه بیش از ۴۲ هزار فلسطینی بوده که اکثریت آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

وی که در یک نطق تلویزیونی سخن می‌گفت، تصریح کرد: با توجه به این که بایدن دارای یک جایگاه بین‌المللی و تأثیر زیادی بر مقامات رژیم اشغالگر است، وی مسئولیت ویژه‌ای برای توقف فوری تجاوزگری تل‌آویو در غزه و امدادرسانی به ملت محاصره شده ما در نوار غزه دارد.

عباس همچنین از بایدن خواست که تجاوزات نیروهای متجاوز اشغالگران و تروریسم مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس متوقف شوند که خود هشداری بر این است که شرایط از کنترل خارج خواهد شد.

تعطیلی تمام بیمارستان‌های غزه

محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بیمارستانی در این منطقه در حال فعالیت نیست.

زقوت اعلام کرد: جنایت‌های امروز به شهادت هزار نفر خواهد انجامید. هیچ خدمات پزشکی در شمال غزه و شهر غزه ارائه نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: امروز نخواهیم توانست که زخمی‌ها را از بیمارستان شفا خارج کنیم. ده‌ها زخمی در بیمارستان شفا حضور دارند که قادر به ترک این بیمارستان نیستند.

زقوت گفت: ۳۶ کودک و تعدادی از بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی در بیمارستان شفا حضور دارند. همچنین در حال حاضر تنها ۵ پزشک در این بیمارستان هستند و هیچ‌کدام از اتاق‌های عمل مشغول کار نیستند.

وی ادامه داد: در بیمارستان شفا سوختی برای راه‌اندازی دستگاه‌ها وجود ندارد. اشغالگران به سرنوشت بیماران، زخمی‌ها و کودکان در بیمارستان شفا اهمیتی نمی‌دهند.

زقوت افزود: بیشتر بیماران بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان شفا جان خود را از دست داده‌اند. بدون مداخله فوری برای بیرون‌آوردن بیماران و کودکان، سرنوشت آنان مرگ خواهد بود.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه تاکید کرد: اشغالگران از ۳ روز پیش تاکنون مشغول جست‌وجو در بیمارستان شفا هستند. اشغالگران مدعی هستند که در بیمارستان شفا اسلحه وجود دارد، اما هیچ انسان عاقلی این موضوع را نمی‌پذیرد. بیمارستان شفا یک ساختمان غیرنظامی است و صلیب سرخ بخش اورژانس آن را ساخته است.

آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار 300 نفر رسید

جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا

اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه امروز شاهد چندین جنایت وحشیانه از سوی ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی بوده است. رژیم کودک‌کش صهیونیستی در آخرین جنایت خود در جبالیا، یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا در نزدیکی تقاطع «هوجا» واقع در شمال نوار غزه را مورد حمله قرار داد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی رسانه‌های فلسطینی در نتیجه این جنایت ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این محله‌های صبره، زیتون و تل الهوی نیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شدت بمباران شده و این مناطق شاهد درگیری میان مقاومت و نظامیان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز بوده است.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که چندین فلسطینی در نتیجه بمباران خانه‌ای در مرکز خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این در نتیجه بمباران شهرک مسکونی حمد در غرب خان یونس پیکر ۱۵ شهید به بیمارستان ناصر منتقل شد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه دیگر را نیز در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار 300 نفر رسید

هلاکت 6 نظامی رژیم صهیونیستی

بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در درگیری‌های زمینی روزهای اخیر میان نظامیان صهیونیست و مبارزان مقاومت فلسطین در غزه ۶ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‌اند.

با توجه به این آمار، تعداد نظامیان صهیونیستی که هلاکت آنان از هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به صورت رسمی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تایید شده است به ۳۷۹ نظامی می‌رسد.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۸ نظامی صهیونیست دیگر نیز در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و مقاومت جانانه مبارزان مقاومت فلسطین به شدت زخمی شده‌اند.

این آمار در حالی ارایه شده که ارتش رژیم صهیونیستی همواره از اعلام آمار دقیق نظامیان به هلاکت‌رسیده و زخمی‌شده خود، سر باز می‌زند و آمار واقعی آنان را پنهان می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد تعداد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که توسط مبارزان مقاومت به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند بسیار بیشتر از این تعداد باشد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در شهرک زیتون و جبالیا به شدت با تعداد زیادی از مبارزان گردان‌های مرکزی قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) درگیر شده است.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که اوضاع در مناطق شمالی اراضی اشغالی تحمل‌ناپذیر است و هیچ شهرک‌نشینی نمی‌خواهد برای اقامت به این مناطق بازگردد.

آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار 300 نفر رسید

گاردین: با نتانیاهو صلحی حاصل نخواهد شد

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به اینکه نتانیاهو بیش از پیش، مایه‌ی دردسر است، نوشت: تا زمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روی کار است، بایدن و رهبران غربی با یک دیوار سرکش ممتد در اورشلیم مواجه هستند که رنج غزه را طولانی‌تر می‌کند و به اعتبار و منافع آن‌ها در داخل و خارج از کشورشان لطمه می‌زند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: رنج انسانی ویرانگر، به شدت ناراحت‌کننده و بی‌امان در غزه که ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به تلافی حمله حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) است، تاثیری ماندگار بر همه شاهدان آن خواهد گذاشت.

بر پایه این گزارش، همچنین این تصور که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واقع به حرف آمریکایی‌ها گوش نمی‌دهد، از زمان حمله حماس تقویت شده است.

گاردین نوشت که این موضوع به دلیل آن است که فشارها بر بایدن به دلیل مداخله شدید در جنگ غزه رو به افزایش است و وی در حال تسلیم شدن است.

نویسنده این مطلب با طرح این سوال که «بایدن چه کار متفاوتی می‌توانست انجام دهد؟»، نوشت: پس از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، بایدن با توجه به سیاست موجود ایالات متحده و پیشینه خود، مجبور بود از اسرائیل حمایت کند. او از تل آویو بازدید کرد، سخنرانی بزرگی انجام داد اما رئیس‌جمهوری آمریکا همان طور که مستعد انجام آن است، از اقدامات افراطی خود گذشت.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده خواهان یک محدودیت زمانی برای جنگ است، اما نتانیاهو تا زمانی که نتواند ادعا کند «حماس به طور کامل از بین رفته است»، بمباران را متوقف نخواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو با نادیده گرفتن این هشدارهای بایدن، «قصد دارد کنترل غزه را کماکان حفظ کند» و مثل همیشه راه حل دو دولتی را رد می‌کند.

این روزنامه انگلیسی می‌افزاید: تا زمانی که نتانیاهو روی کار است، بایدن و رهبران غربی با یک دیوار سرکش ممتد در اورشلیم مواجه هستند که رنج غزه را طولانی‌تر می‌کند، به اعتبار آنها در داخل کشورشان و منافع آنها در خارج لطمه می‌زند و خطر یک جنگ گسترده‌تر را به همراه دارد. چه موضوع آینده غزه باشد و چه تشکیل کشور فلسطین، نتانیاهو در حال حاضر بیش از پیش، مایه‌ی دردسر است.

آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار 300 نفر رسید

تلاش مخالفان برای انحلال کابینه نتانیاهو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس کنونی اپوزیسیون تحرکاتی را برای انحلال کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آغاز کرده است.

روزنامه هاآرتص چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره اعلام کرد که لاپید با اعضای حزب لیکود کنست (پارلمان اسرائیل) دیدار کرد تا از آنها بخواهد که از حزب کنار گرفته و به این ترتیب حکومت نتانیاهو سقوط کند.

براساس گزارش این رسانه صهیونیستی، لاپید به اعضای لیکود پیشنهاد کرده که گالانت یا یولی ادلشتاین عضو حزب لیکود و وزیر کنونی اطلاع رسانی اسرائیل را جایگزین نتانیاهو در نخست وزیری کنند.

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تنفر از نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها همچنان درحال افزایش است و میزان محبوبیت اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بیشتر شده است.

وزنامه صهیونیستی معاریو طی یک نظرسنجی اعلام کرد که تعداد کرسی‌های حزب لیکود در کنست به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به ۱۷ کرسی رسید این درحالی که کرسی‌های حزب بنی‌گانتس به ۴۲ کرسی می‌رسد.

بر اساس این نظرسنجی احزاب ائتلاف حاکم اغلبیت پارلمانی خود را از دست داده و قدرت آن به بیش از ۴۲کرسی نمی‌رسد.

این درحالی است که اپوزیسیون رژیم صهیونیستی محبوبیت خود را افزایش داده و اکنون طی این نظرسنجی تعداد کرسی‌هایش در کنست از مجموع ۱۲۰ کرسی به ۷۸ کرسی رسید.

آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار 300 نفر رسید

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در ایرلند

هزاران تن از حامیان فلسطین روز شنبه در تداوم اعتراضات به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در خیابان‌های دوبلین تظاهرات کردند.

معترضان در این حرکت اعتراضی پس از راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی دوبلین، در میدان پارنل تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شدند.

آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی نوشته شده بود.

معترضان در صف اول تظاهرات، شعارنوشته بزرگی را حمل می‌کردند که نوشته بود: آزادی و عدالت برای فلسطینی‌ها.

دولت ایرلند برخلاف موضع رسمی اتحادیه اروپا درباره توقف موقت درگیری‌ها در غزه، خواستار آتش‌بس‌ دائمی در این منطقه است.

رئیس جمهور ایرلند اخیرا واکنش تندی را به جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه نشان داده و خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره جنایات جنگی در این منطقه شده است.

وزیر امور خارجه ایرلند نیز هفته پیش در نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا، تصریح کرد که موضع بروکسل در قبال تحولات فلسطین کافی نیست و جنگ غزه باید متوقف شود.

 

انتهای پیام
captcha