آمریکا و اسرائيل تنها زبان سلاح را می‌فهمند
کد خبر: 4182656
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
امام جمعه بغداد:

آمریکا و اسرائيل تنها زبان سلاح را می‌فهمند

امام جمعه بغداد در خطبه‌های نماز جمعه بغداد با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تأکید کرد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تنها زبان زور و سلاح را می‌فهمند.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مجاهد سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن زمان اجرای انتخابات شورای استان‌ها، گفت: مردم باید دقت کنند که خطای گذشته را در انتخاب افراد فاسد تکرار نکنند زیرا این افراد با تلاش برای تحقق منافع حزبی و شخصی کشور را به نابودی کشاندند.

وی موضع مرجعیت در مورد انتخابات را روشن توصیف و اظهار کرد: مرجعیت دینی به مردم توصیه کرده است که خود افراد صالح را شناسایی و به آن‌ها رأی دهند.

امام جمعه بغداد با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، گفت: کشتار کودکان، زنان و غیر نظامیان قلب را به درد می‌آورد، در حالی که آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کنند زیرا آنان باور دارند که مسلمانان باید تحت هیمنه صهیونیست‌ها بمانند.

وی افزود: ملت‌های آزاده در همه جهان به پا خواستند و خواستار توقف جنگ شدند اما آمریکا تاکنون اجازه توقف جنگ یا آتش بس چند روزه را رد کرده است.

آیت‌الله موسوی با اشاره به تقسیم کشورهای اسلامی به واسطه معاهده سایکس بیکو، اظهار کرد: پس از آن کشورهای منطقه زیر سلطه آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفتند. اکنون کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صدها فروند جنگنده دارند اما بدون اجازه آمریکا نمی‌توانند از این تسلیحات استفاده کنند.

وی در پایان طرح مسئله تشکیل دو کشور در سرزمین فلسطین را طرحی اشتباه توصیف کرد و گفت: اسرائیل هیچ گاه این طرح را نپذیرفته است زیرا اسرائیل و آمریکا فقط زبان سلاح و قدرت را می‌فهمند.

انتهای پیام
captcha