جشنواره قرمه مهریز به تصاویر شهدا مزین شد
کد خبر: 4182228
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

جشنواره قرمه مهریز به تصاویر شهدا مزین شد

چهارمین جشنواره بومی - محلی قرمه، غذاهای سنتی و نان شهرستان مهریز که در محل باغ جهانی پهلوانپور در حال برگزاری است، با تصاویر شهدای شهرستان مزین شد.

محمد دهقان، فرماندار مهریزمحمد دهقان، فرماندار مهریز در حاشیه چهارمین جشنواره بومی - محلی قرمه، غذاهای سنتی و نان در محل باغ جهانی پهلوانپور این شهرستان در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: این جشنواره از 23 آبان با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح و تا روز جمعه، 26 آبان ماه میزبان علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: در کنار این جشنواره محلی برنامه‌های شاد و متنوعی با حضور مجریان و طنزپردازان کشوری و استانی برگزار می‌شود و در حاشیه نیز به اتفاقات فلسطین پرداخته خواهد شد و در کافه شهدا، یاد شهدا بویژه غزه گرامی داشته می‌شود.

فرماندار مهریز از توزیع 350 بسته قرمه و میوه خشک که توسط خیران تهیه شده، بین نیازمندان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی که در حاشیه جشنواره انجام می‌شود و استقبال خوبی که از طرف مردم صورت می‌گیرد، یکی از جشنواره‌های شاخص در کشور باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مردم با میراث فرهنگی شهرستان و آداب و رسوم و غذاهای خاص این شهرستان و همچنین فراهم کردن فضای شاد و متنوع بیان کرد.

فرماندار مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مشارکت و نشاط اجتماعی مردم بیان کرد: به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون سه جشنواره فرهنگی از جمله جشنواره گلاب در منشاد، جشنواره انار در سریزد و جشنواره قرمه در باغ پهلوانپور مهریز برگزار شده است.

دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مهریز گفت: هم اکنون 27 بوم‌گردی در مهریز وجود دارد که در این زمینه بعد از شهرستان یزد در رتبه دوم قرار داریم و تا پایان سال تعداد دیگری بوم‌گردی و مجتمع بین راهی به زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان اضافه خواهد شد.

حمیدرضا زارع بیدکی، شهردار مهریز نیز از برپایی 100 غرفه شامل نان، غذاهای سنتی، قرمه، صنایع دستی که به ثبت ملی رسیده و ... در قالب چهارمین جشنواره قرمه، غذاهای سنتی و نان خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورد. 

یادآور می‌شود چهارمین جشنواره قرمه، غذاهای سنتی و نان از  ساعت 9 الی 21 تا روز جمعه 26 آبان ماه در باغ پهلوانپور مهریز پذیرای عموم مردم است.

انتهای پیام
captcha