ادامه تظاهرات جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه + فیلم
کد خبر: 4181927
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

ادامه تظاهرات جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه + فیلم

تظاهرات مردم در سراسر جهان در محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد.

ادامه تظاهرات جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روز گذشته تظاهرات مردمی در سراسر جهان در رد تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 11 هزار  فلسطینی شده است، ادامه یافت.

در آمستردام، پایتخت هلند، فعالان در فرودگاه اسخیپول تظاهرات کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه و قطع همکاری نظامی میان هلند و رژیم اسرائیل شدند.

شهر مالمو سوئد نیز شاهد تظاهرات همبستگی و حمایت از فلسطین بود. در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از غزه و فلسطین از سوی انجمن‌ها و با همکاری موسسات و  نهادهای حامی فلسطین برگزار شد.

روز گذشته، بسیاری از شخصیت‌های برجسته اردنی بیانیه‌ای را امضا کردند و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح از مصر شدند و نسخه‌ای از آن را به سفارت مصر در امان تحویل دادند.

برنامه‌های مردمی و هنری روز سه شنبه در مراکش در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه ادامه یافت.

در شهر سلا در شمال مراکش، ابتکاری با عنوان مراکش برای حمایت و پیروزی، یک غرفه همبستگی ترتیب داد که ده‌ها نفر در آن با شعار «افتخار در مقاومت و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها» مشارکت کردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار فشار بر دولت آمریکا و کشورهای غربی حامی اسرائیل برای تغییر موضع خود شدند. در همین حال، هنرمند مراکشی، نعمان لحلو (57 ساله) در کانال یوتیوب خود آهنگی در حمایت از غزه با عنوان غزه و شاهدان دروغین منتشر کرد.

روزانه بسیاری از شهرهای مراکش از جمله رباط، پایتخت، شاهد تظاهرات گسترده در همبستگی با مردم فلسطین هستند که خواستار پایان دادن به حملات اسرائیل به غزه، رفع محاصره و ورود کمک به حدود 2.2 میلیون فلسطینی ساکن در نوار غزه هستند.

همچنین حامیان مردم فلسطین در مقابل سفارت مصر در لندن برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح (آناتولی) از قاهره خواستار شدند.

در بروکسل، پایتخت بلژیک، شورای روابط سیاسی اروپا و فلسطین امروز چهارشنبه نشستی مطبوعاتی با عنوان «پیامدهای سیاسی، حقوقی و انسانی موضع اروپا در قبال جنایات نسل کشی توسط اشغالگران اسرائیلی در غزه» برگزار می‌کند.

این کنفرانس با حضور نمایندگان پارلمان اروپا، سیاستمداران، حقوقدانان، حقوقدانان و خانواده‌های قربانیان، ساعت 10:30 صبح در باشگاه مطبوعات نزدیک مقر کمیسیون اروپا برگزار می‌شود.

در ادامه ویدئویی از تظاهرات مقابل کاخ سفید در واشنگتن در محکومیت حمله صهیونیست‌های جنایتکار به بیمارستان الشفا در غزه شب گذشته، 23 آبان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha