ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در کهگیلویه‌وبویراحمد اعلام شد
کد خبر: 4181414
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در کهگیلویه‌وبویراحمد اعلام شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان را اعلام کرد و گفت: ۴۵۰ برنامه فرهنگی در این هفته برگزار می‌شود.

محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 21 آبان‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب در جامعه ضروری است.کتابخانه‌ها باید جامعه را در نقطه فرهیختگی نگه دارد و سطح فکر جامعه را ارتقا دهد.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه سال‌جاری، ویژه‌برنامه‌های این هفته در سطح استان را اعلام کرد و افزود: ۴۵۰ برنامه فرهنگی در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از راه‌اندازی پویش اهدای کتاب در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: از مردم خواسته‌ایم که کتاب‌های موجود در قفسه‌های خانه‌هایشان را برای استفاده عموم در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند و تاکنون چند هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

جبارنژاد در ادامه از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه جاری خبر داد و تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی و یک قطعه عکس ثبت‌نام کنند.

وی بخشش جریمه تأخیر در تحویل کتاب‌های امانتی، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب در کتابخانه‌های استان، حضور در نمازهای جمعه، شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی با انجام کارهای ابتکاری، همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار روز ۲۳ آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهر یاسوج، طرح کتابخانه به وسعت یک شهر با مشارکت شهرداری‌ها و شب شعر به مناسبت حمایت از مردم فلسطین در غزه و همچنین برنامه‌های با موضوع محور مقاومت و کودکان را از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه استان در بحث خیرین کتاب ضعف دارد، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی استان ۵۲ هزار عضویت فعال دارد که آمار نسبتاً قابل قبولی است. در سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان ۵۰ میلیارد تومان برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شد. برنامه‌هایی برای این اعتبار داریم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت اول است.

جبارنژاد در پایان گفت: 2 پروژه نیمه تمام کتابخانه عمومی در شهرستان‌های بهمئی و چرام با زیربنای هر کدام یکهزار و ۵۰۰ مترمربع داریم که هر یک ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل آنها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.تعداد کتابخانه‌های عمومی استان  ۷۰ باب است.

انتهای پیام
captcha