شاعران پاکستانی و حمایت از مردم فلسطین
کد خبر: 4181138
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

شاعران پاکستانی و حمایت از مردم فلسطین

همزمان با سالروز تولد شاعر بزرگ پاکستان علامه محمد اقبال لاهوری، محفل شعر و ادب با حضور زبده‌ترین شاعران ایالت سند در حمایت از مردم غیور و مظلوم فلسطین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ در این برنامه که شامگاه سه‌‎شنبه، ۱۶ آبان‌ماه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، شاعران به قرائت اشعار حماسی و احساسی خود در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم غزه پرداختند.

سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی در سخنان کوتاهی، بر حمایت قاطع نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع ایران از مردم غزه و فلسطین و تمامی مستضعفان عالم تأکید کرد.

طالبی‌نیا گفت: جمهوری اسلامی ایران نه فقط در مقام بیانیه و اتخاذ مواضع سیاسی بلکه در مقام عمل، حمایت همه جانبه ای از مبارزان شجاع فلسطینی دارد و در آشکار کردن این موضوع هیچ ترس و ملاحظه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه موضوع عملیات طوفان الاقصی در غزه باعث وحدت امت اسلامی و ملل آزادی‌خواه عالم علیه غرب و رژیم صهیونیستی شده است و نوید آزادی قریب‌الوقوع قبله اول مسلمین را نیز می‌دهد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از رهبر بیدار خود حضرت امام خامنه‌ای در حمایت از مظلومان عالم نگاه مذهبی و قومیتی ندارد و مشت هر کسی که بر علیه صهیونیست‌ها و نظام استکباری مبارزه کند را پر خواهد کرد.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی در بخش دیگری از سخنان خود از شاعران و اصحاب رسانه‌ای پاکستان خواست در فضای مجازی ساکت نمانند و صدای اعتراض خود بر علیه صهیونیست های جنایتکار را بلند کنند.

وی با تقدیر از رزمندگان فلسطینی گفت: مجاهدین حماس با آغاز عملیات الاقصی، روحی تازه در نهضت آزادی قدس دمیدند و همه مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان را به نفع فلسطین متحد کردند.

همچنین، صابر ابومریم، دبیرکل بنیاد فلسطین نیز ضمن قدردانی از زحمات خانه فرهنگ در برگزاری نشست شعری جهت تجلیل از مجاهدین و شهدای فلسطین از تمامی شاعران خواست برای محکوم کردن اسرائیل در رسانه‌ها و شبکه‌ھای اجتماعی اقدام کنند و آن را از وظایف اساسی همه مسلمانان شمرد.

شایان ذکر است، شاعران شرکت کننده در این نشست با سرودن اشعار خود به مجاهدین و شهدای فلسطینی ادای احترام کردند و همبستگی کامل خود را با آنان اعلام کرده و سکوت مصلحت‌آمیز دردآور برخی سران کشورهای اسلامی در قبال این جنایات را به شدت محکوم داشتند.

انتهای پیام
captcha