طرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکس
کد خبر: 4180801
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

طرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکس

با هدف ترویج فرهنگ نماز و آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی، طرح «محراب» با حضور هزار نفر از دانش‌آموزان در لرستان آغاز شد.

طرح «محراب» در مدارس لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، طرح محراب در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز و آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی، با حضور هزار نفر از دانش‌آموزان شامگاه چهارشنبه، ۱۷ آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و با همت اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان در مسجد امام حسن عسکری(ع) منطقه گلدشت خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در این مراسم با بر شمردن آثار و برکات نماز در زندگی انسان، گفت: فواید نماز بر سلامتی جسم و روان انسان‌ها بسیار زیاد است و این فواید بار‌ها و بار‌ها در علم ثابت شده است و دانشمندان زیادی در دنیا ثابت کرده‌اند که نماز هم بر سلامت جسم و هم بر سلامت روانی افراد تأثیرگذار است.

وی به نظم نوین جهانی اشاره کرد و افزود: انزوای آمریکا و استکبار جهانی، انتقال قدرت از اروپا و غرب به آسیا، شکل‌گیری جبهه مقاومت از مهمترین خصوصیت‌های نظم نوین جهانی است و ایران هم در این نظم نوین جهانی جایگاه شایسته‌ای دارد و دانش‌آموزان و جوانان در شکل‌گیری جایگاه در آینده نقش بسزایی دارند که باید با استعداد، دانش و عزم راسخ خود قطار پیشرفت کشور را به جلو حرکت دهند.

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم در این مراسم به اهمیت نماز در تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: نماز موجب ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه خواهد شد.

وی به اجرای طرح محراب اشاره کرد و افزود: طرح محراب ناظر بر برنامه پنج ساله ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و مطابق با اهداف و تأکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که موجب پیوند مدرسه و مسجد خواهد شد و در تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان اثر بخشی خوبی دارد.

عزتی گفت: این طرح در سایر مساجد استان  نیز با حضور دانش‌آموزان پیرامون همان مسجد برگزار می‌شود.

طرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکسطرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکسطرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکسطرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکسطرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکس

طرح «محراب» در مدارس لرستان آغاز شد + عکس

انتهای پیام
captcha