طرح ملی «نذر خدمت هلال‌احمر» آغاز شد
کد خبر: 4180719
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

طرح ملی «نذر خدمت هلال‌احمر» آغاز شد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اهدای ۲۰۵ مخزن سیار دو هزار لیتری در قالب طرح داوطلبی «خیرات آب» خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه، طرح ملی نذر خدمت آغاز شد.

طرح ملی «نذر خدمت هلال‌احمر» آغاز شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر بیان کرد: در قالب طرح داوطلبی خیرات آب، ۲۰۵ مخزن سیار دو هزار لیتری از جنس پلی اتیلن از سوی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای ارسال به دو روستای محروم و کم تر برخوردار باغ بالا و کُنار سیاه جزیره قشم خریداری شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ابتکاری از سوی این شرکت، کاهش تنش آبی جزیره قشم در ذیل هدف اصلی کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی است و این مخازن تأمین شده به شرکت آب، برق و تأسیسات قشم تحویل داده شد تا به در روستاهای محروم به وسیله تانکر به صورت خانه به خانه آبرسانی شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: با تأمین، ارسال و تحویل این مخازن و با ذخیره آب مورد نیاز مردم، علاوه بر ارائه خدمات آبرسانی مطلوب‌تر به ساکنین روستاهای کمتر برخوردار جزیره قشم، به کنترل بحران کم آبی و کاهش تنش آبی روستاهای این جزیره نیز کمک می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: مسؤلیت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در این فرآیند، تأمین مالی، تهیه و تجهیز ملزومات مربوط به فرآیند تأمین منابع، تولید و توزیع آب شرب برای روستاهای محروم و کمتر برخوردار جزیره قشم بوده است؛ که در نخستین اقدام جهادی، منازل مسکونی روستاهای محروم در دو منطقه بحرانی مرکز و غرب این جزیره، آبرسانی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: جامعه هدف در گام نخست، ساکنین دو روستای نار سیاه با جمعیت غالب صیاد و دریا پیشگان و مذهب اهل سنت با جمعیت ثابت و سیار افزون بر ۱۰۱ خانوار و باغ بالا با ساکنین دارای مشاغل کشاورزی، خدماتی و مذهب تشیع با جمعیت ثابت و سیار افزون بر ۱۰۴ خانوار است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: طرح آبرسانی از طریق تانکر و نصب مخازن دو متر مکعبی خانگی بالای پشت‌ بام‌‌ها، با اولویت خانواده‌های کم‌ بضاعت و نیازمندان تحت پوشش سازمان‌‌های حمایتی انجام خواهدشد.

انتهای پیام
captcha