هوشمندی جریان رسانه ایران در مواجهه با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4180063
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
سردار معروفی بیان کرد:

هوشمندی جریان رسانه ایران در مواجهه با رژیم صهیونیستی

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجمع اصحاب رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت خبرنگاران از سوی این رژیم منحوس، گفت: اصحاب رسانه با غیرت فراوان برای همدردی و اعلام وفاق با مردم فلسطین جمع شده‌ و پیام خود را به درون و برون کشور ارسال می‌کنند که این همان هوشمندی جریان رسانه ایران اسلامی ‌است.

هوشمندی جریان رسانه ایران در مواجهه با رژیم صهیونیستیبه‌ گزارش خبرنگار ایکنا، تجمع اصحاب رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت خبرنگاران از سوی این رژیم منحوس امروز، ۱۴ آبان‌ماه در محل لانه جاسوسی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از اجرای برنامه مداحی و شعرخوانی از سوی خرسندی، مداح اهل بیت(ع)، فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی بیان کرد: مفتخرم که امروز در جمع همکاران رسانه‌ای رویدادی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار در غزه برگزار کرده‌ایم. 

وی تصریح کرد: صبح روز ۱۵ مهرماه که فرمانده مقاومت حماس فرمان عملیات طوفان الاقصی را صادر کرد، هیچکس فکر نمی‌کرد که این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو بریزد. اما در کنار عملیات نظامی، فعالیت رسانه‌ای و تأثیرگذار حماس بود که سستی خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی را به همگان نشان داد. 

وی افزود: لذا یکی از مهمترین تأثیرات عملیات طوفان الاقصی در لحظه اول و پس از عملیات نظامی، اثر روانی و تبلیغاتی بود که به ابتکار عمل جبهه مقاومت شکل گرفت‌. یکی از مهمترین آثار این عملیات روشنگری افکار عمومی بود. مسئله فلسطین با وجود ظلم رژیم صهیونیستی در حال خروج از سپهر افکار عمومی بود اما این عملیات دوباره فلسطین را به صحنه بازگرداند و جهان را متوجه ظلم صد ساله صهیونیست‌ها کرد.

 جریان اصلی رسانه در اختیار فلسطینیان است

مهدی‌پور تصریح کرد: همان سردرگمی که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی پیدا کرد، در حوزه رسانه‌ای نیز ایجاد شد. ایجاد مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی نشان دهنده آثار عملیات طوفان الاقصی بود. برگرداندن فلسطینیان به مرکز تصمیم‌گیری نیز از دیگر آثار این مسئله بود و باعث شد تا این بار خود آن‌ها برای خود تصمیم بگیرند. پس از چهار هفته از عملیات طوفان الاقصی امروز می‌توان گفت جریان اصلی رسانه در اختیار فلسطینیان قرار گرفته است.

هوشمندی جریان رسانه ایران اسلامی در مواجهه با رژیم صهیونیستی

مهدی‌پور ادامه داد: با وجود تمام نسل‌کشی‌ها و اتفاقات وحشیانه صهیونیست‌ها، همچنان روحیه ضد اسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشیدن است. صهیونیست‌ها در لبنان و کرانه نیز خبرنگاران را در تگنا قرار دادند و هر جا بتوانند جریان رسانه‌ای را سرکوب کنند، دریغ نمی‌کنند. رژیم صهیونیستی در حوزه رسانه‌‌ای نیز دچار ضعف شده و خدعه آن‌ها در این زمینه اثر ندارد. امروز در همه بسترها و شبکه‌های اجتماعی حمایت از مردم غزه در حد بسیار بالایی قرار دارد.

وی افزود: صهیونیست‌ها در میدان نظامی شکست خورده و در میدان افکار عمومی و رسانه نیز دچار سرگشتگی شده‌اند که این مسئله به مدد فعالان رسانه‌ای ایجاد شده است. این میزان از هماهنگی، همیت و تعهد به آرمان فلسطین شایسته توجه است. رژیم صهیونیستی با سرکوب و جنایت‌های مضاعف و عادی کردن مسئله به دنبال به حاشیه بردن مسئله فلسطین است. این نقطه‌ای است که برنامه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بر ‌روی آن سوار شده است.

مهدی‌پور در پایان سخنان خود بیان کرد: نکته بعدی تمرکز روی نقش حامیان این رژیم منحوس است که باید به دقت انجام شده و نقش آن‌‌ها در این جنایات برای همه جهانیان مشخص شود. امیدواریم خیلی زود وعده شهید سلیمانی محقق شده و شاهد آزادی قدس و فروپاشی رژیم صهیونیستی باشیم.

در ادامه این مراسم، مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه نیز در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار در مراسم، اظهار کرد: امروز بیست و هشتمین روز از جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی است. طی دو روز گذشته آمار مربوط به شهدای رسانه در غزه، ۴۶ نفر اعلام شده است. این مسئله تاکنون در طول تاریخ سابقه نداشته است که رژیمی منحوس به رسانه‌ها حمله‌ور شده و خبرنگاران را به شهادت برساند. 

محتواهای تولیدی خبرنگاران به مثابه موشک فتاح

وی افزود: اگر ما امروز به موشک بالستیک فتاح افتخار می‌کنیم، باید بدانیم هر کدام از پیام‌ها و تصاویر و محتواهایی که خبرنگاران کار می‌کنند، به مثابه یک موشک فتاح است. امروز جبهه رسانه‌ای محور مقاومت شکل گرفته و کار خبرنگاران جهاد فی سبیل‌الله است. امیدواریم به زودی زود جشن پیروزی فلسطین را برگزار کنیم.

هوشمندی جریان رسانه ایران اسلامی در مواجهه با رژیم صهیونیستی

در ادامه، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز طی سخنانی بیان کرد: شهادت ۴۶ شهید از اصحاب رسانه پیام‌آور نقش اهل رسانه در بیان مظلومیت مردم مظلوم فلسطین و غزه است. امام(ره) در سال ۶۶ در کنگره حج در بیانیه زیبای خود جمله‌ای را به حجاج فرمودند که «ای نشستگان به درگه خدا، به ایستادگان در مقابل دشمنان خدا دعا کنید». در آن زمان مردم ایران در برابر دشمنان خود ایستاده بودند و در تمامی میادین دشمن را شکست دادند. امروز ایستادگی در برابر دشمنان خدا در حرکت‌های جبهه‌ای امروز مانند جنگ نرم و جنگ ترکیبی به دوش شما خبرنگاران است و اصحاب رسانه در برابر دشمنان خدا ایستاده‌اند.

معروفی بیان کرد: امروز دشمن به جسم ما کار ندارد و قلب و روح ما را هدف قرار داده است. مأموریت امروز اصحاب رسانه مصداق همین امر است که در این ‌جنگ پیچیده نابرابر با نگاه اعتقادی و ملی با دشمن مبارزه می‌کند و با نگاه دین و و عاشورا و الگوسازی حکومت اهل بیت(ع) در برابر دشمنان اسلام قد علم می‌کند. امروز ایران اسلام اهل بیتی دارد و با رهبری مرجعیت شیعه از فلسطین اهل سنت دفاع می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بر تمامی شما اصحاب رسانه که با غیرت فراوان امروز برای همدردی و اعلام وفاق با مردم فلسطین جمع شده‌ و پیام خود را به درون و برون کشور ارسال می‌کنید، درود می‌فرستم. این همان هوشمندی جریان رسانه ایران اسلامی ‌است. ۷۵ سال نظام سلطه این نظام‌ نامشروع را برای مقابله با اسلام ناب کاشت و رشد داد. ۷۵ سال است که مردم فلسطین در جنگ و عملیات هستند. دشمن به هیچ وجه عملیات طوفان الاقصی را باور نمی‌کند؛ چراکه این عملیات هیمنه آن‌ها را از نظر روانی، نظامی، اجتماعی، سیاسی و ... شکست و این مسئله بنا به فرمایش مقام معظم رهبری غیر قابل ترمیم است.

سازمان ملل جای وجاهت ندارد

معروفی تصریح کرد: محور مقاومت هیمنه دشمن را خرد کرد و امروز پیروز معرکه این مردم عزیز و غیرتمند هستند. حضور رؤسای کشورهای غربی در سرزمین اشغالی پیام بزرگی دارد که این جنگ، جنگ با نظام و سلطه‌ای است که منافع خود را در اینجا می‌بیند. تسلط صهیونیست بر سیاست، اقتصاد و تصمیمات دنیا مشخص است و به  همین دلیل سازمان ملل جای وجاهت ندارد و قطعنامه‌ها را وتو می‌کند.‌ غربیان دم از حقوق بشر می‌زنند و ما مسلمانان را دور از حقوق بشر می‌دانند؛ در صورتی که ما مسلمانان در احکام خود بابی به عنوان حقوق حیوانات داریم و حقوق حیواناتی که در اسلام آورده شده، بیشتر از حقوق بشر غربیان است. 

وی ادامه داد: آن‌ها به دنبال خاموشی جریان مقاومت و فلسطین بودند و با به شهادت رساندن شهید سلیمانی خواستند چراغ مقاومت را خاموش کنند اما نمی‌دانستند که یک‌ قلب را می‌زنند اما فقط در ایران اسلامی 85 میلیون قلب، قلب حاج قاسم شده است. امروز همه بشریت به حاج قاسم به عنوان یک مدافع حق و ضد تروریست نگاه می‌کند. دنیای خاموش نسبت به فلسطین با این حرکت حماس آگاه شد و به حقیقت فلسطین دست پیدا کرد. امروز عادی سازی روابط از بین رفته و این عملیات پیامدهای بزرگی در جهان داشت که اثرات آن بعدها مشخص خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مردم دنیا ثابت کردند که جلوتر از حکام حرکت می‌کنند. مردم آزادی‌خواه جهان در مرزهای نزدیک فلسطین اشغالی فریاد همراهی زدند که این مسئله در طول تاریخ سابقه ندارد. مردم در جای جای دنیا و خود آمریکا که هدایت کننده رژیم صهیونیستی است، از این مظلومیت دفاع کردند و همه مردم در همه قاره‌ها با هم در مقابل این دشمن فریاد زدند. 

وی با بیان اینکه این مسئله یکی از خروجی‌های بزرگ این جریان بود، اظهار کرد: مقاومت مردم غزه نقطه عطف تاریخ خواهد شد. باید بدانیم که هرکجا مقاومت بود، پیروز شدیم. در انقلاب و دفاع مقدس و تاکنون این اتفاق افتاده و مقاومت رمز پیروزی است. امروز مقاومت مردم فلسطین در تاریخ استثنایی است و در تاریخ نقطه عطف خواهد شد. 

معروفی گفت: امروز باید اقتدار جوانان و رزمندگان فلسطینی از طریق اصحاب رسانه به گوش جهانیان برسد که توانستند دشمن را به زانو درآورند. همراهی مردم فلسطین با رزمندگان نیز مسئله بسیار مهمی است. تاکنون حتی یک نفر در رسانه‌ها نسبت به رزمندگان موضع منفی نداشته است و هر چقدر دشمن در این زمینه تلاش کرد، مردم تسلیم نشدند و سرزمین خود را ترک نکردند. حضور مستقیم آمریکا در این جریان نیز باید برجسته شود. رئیس‌جمهور آمریکا در هیئت دولت رژیم صهیونیستی حضور یافته و آن‌ها را هدایت کرد و پس از این سفر بود که موج ارسال سلاح از آمریکا به رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 آمريکا غیر قابل اعتماد است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک خط مشی است. آمريکا غیر قابل اعتماد و غیر قابل پیش‌بینی است. در سال ۶۵ عملیات کربلای ۵ در شرق بصره با رمز یا زهرا(س) انجام شد. جنگ ما در کانال پرورش ماهی، جنگ تن با تانک بود و همه دین در مقابل همه کفر قرار داشت. ما باید امروز کربلای ۵ را مقتل‌نویسی کنیم؛‌ چراکه این خون‌ها و رشادت‌ها بود که دشمنان ما را وادار به صدور قطعنامه 598 کرد. با این عملیات عملاً نتیجه جنگ ما مشخص شد و ما پیروز شدیم. 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تحمل پیروزی ما را نداشتند، اظهار کرد: بعد از پیروزی عملیات کربلای ۵، آمریکا وارد خلیج فارس شد و اندک اندک وارد درگیری با ما شد. آن‌ها هرکجا که ما پیروز شدیم، ورود کردند تا عزت و شرف ما نمایان نشود. امروز به فضل الهی و مقاومت ملت ایران و نیروهای مسلح با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی راه هوا و فضا و دریا و زمین بر این دشمن مسدود است و اگر این دشمن در نقطه‌ای دست به حماقت بزند، آن نقطه به گورستان ابدی آن‌ها تبدیل خواهد شد. آن‌ها امروز همه توان خود را بر روی ایجاد انشقاق بین مردم و حاکمیت و نزاع‌های قومی قرار داده‌اند و به دنبال تزلزل اتحاد جامعه هستند. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی نماد ملت ایران و جهان اسلام است. به یاد دارم زمانی خدمت ایشان بودم و شهید سلیمانی از خداوند متعال دو درخواست داشت. اول اینکه خداوند او را همواره وقف انقلاب و اسلام بداند و دوم اینکه از خدا خواست تا آنقدر به او مشغله بدهد که فکر گناه نیز نکند. 

هوشمندی جریان رسانه ایران اسلامی در مواجهه با رژیم صهیونیستی

همچنین، در حاشیه برگزاری این مراسم، مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه در گفت‌و‌گو با ایکنا، به علل حضور اصحاب رسانه در این مراسم اشاره و اظهار کرد:  امروز شاهد نوعی نسل‌کشی در غزه هستیم و برای اولین بار در طول تاریخ شاهد این بودیم که تعداد 45 نفر از خبرنگاران از سوی رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز اهالی رسانه گردهم آمده و تجمعی را شکل دادند تا به عنوان حداقل‌ترین کارها جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و غزه را محکوم کنیم. امیدواریم صدای ما به گوش جهانیان و سازمان‌های مختلف همچون سازمان ملل متحد برسد و هرچه زودتر جلوی این نسل‌کشی و کشتار وسیع کودکان و زنان و خبرنگاران گرفته شود. 

محمدرضا جعفرملک، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز در این زمینه بیان کرد: امروز اصحاب رسانه‌ به این مکان آمده‌اند تا با خبرنگارانی که در افشای ماهیت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، تجدید بیعت کنند. این شهیدان با خون خود سعی کردند که این پیام را به همه مردم دنیا برسانند؛ علیرغم اینکه رسانه‌های صهیونیستی در تمام دنیا سعی بر این دارند تا اخبار غزه پوشیده بماند، اما فضای مجازی علاوه بر اینکه تهدیدی در این زمینه است، فرصت نیز ایجاد کرده تا مردم دنیا جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه کودکان و زنان را مشاهده کنند. این اجتماع در راستای حمایت از تمامی خبرنگارانی است که با آرمان‌های قدس شریف و اهداف مردم مظلوم فلسطین همراه هستند و آماده هستند تا در راستای حمایت از آن‌ها جان خود را نیز فدا کنند. 

همچنین، محمدصادق زمانی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نیز در این زمینه بیان کرد: طبق تازه‌ترین خبری که حدوداً 24 ساعت گذشته از سوی مقامات فلسطینی اعلام شد، 46 نفر از همکاران ما در غزه از ابتدای عملیات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه به شهادت رسیده‌‌اند. گرچه ما در آن منطقه نیستیم اما به اینجا آمده‌ایم تا به خبرنگاران حاضر در غزه اعلام کنیم که دلشان قرص باشد که از آن‌ها حمایت می‌کنیم و از ایشان درخواست داریم تا به پوشش اتفاقاتی که در غزه رخ می دهد بپردازند و اخبار را به خوبی به جهانیان مخابره کنند. سازمان‌های بین‌المللی باید بیدار شوند. کمیته حمایت از خبرنگاران چندی پیش اعلام کرد که چنین حادثه‌ای تاکنون بی‌سابقه بوده است. سازمان‌های مختلف باید بیدار بوده و نسبت به اتفاقات این روزهای غزه بی‌تفاوت نباشند. 

گزارش تصویری گردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

انتهای پیام
captcha