ایران دارای بیشترین جوان داوطلب هلال احمر در جهان است
کد خبر: 4180047
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام حسینی المدنی:

ایران دارای بیشترین جوان داوطلب هلال احمر در جهان است

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار عضو جذب کرده‌ایم، گفت: امسال با حضور این جوانان یک میلیون درخت خواهیم کاشت.

ایران دارای بیشترین جوان داوطلب هلال احمر در جهان استبه گزارش خبرنگار ایکنا، هفتاد و ششمین سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، امروز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه در سازمان جوانان هلال احمر با حضور نسل آینده داوطلبان این جمعیت که آرزوهای خود برای صلح و دوستی را نقاشی می‌کردند، برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم تعدادی از نونهالان داوطلب هلال احمر نمادهای صلیب سرخ، هلال احمر، پرنده صلح و پرچم فلسطین را نقاشی کردند. همچنین یکی از کودکان کانون غنچه‌های سازمان جوانان، پیامی را در حمایت از کودکان غزه و پایان محاصره و حمله به این منطقه خواند. همچنین مدرسه متاورس جمعیت هلال احمر برای آموزش مجازی داوطلبان و جوانان این جمعیت افتتاح شد.
 
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طی نشستی خبری، گفت: سازمان جوانان درگاه ورودی هلال احمر است. اولین دغدغه جدی ما در این سازمان بحث جذب جوانان است که در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار عضو جدید داشته‌ایم که نشانه مهربانی و مسئولیت‌پذیری جوانان است و هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران داوطلب هلال احمر ندارد.
 
وی اعلام کرد: یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر داوطلب زیر ۳۵ سال داریم و در مجموع دو میلیون و ۷۰۰ هزار عضو داوطلب داریم که اعلام کردند هر جای دنیا که کسی نیاز به کمک داشته باشد فارغ از اینکه چه دین، ملیت، قومیت و ... داشته باشد به آنها کمک می‌کنیم.
 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: سال گذشته برای مقابله با خشکسالی و آلودگی هوا ۱۴۰ هزار درخت کاشتیم که ۱۰۰ هزار نهال به صورت همزمان در ۴۸۰ نقطه در کمتر از ۲۰ دقیقه کاشته شد و رکورد جهانی را شکست. در نوروز امسال بیش از ۵۰ هزار نفر از داوطلبان در پست‌های نوروزی بشردوستانه در فضاهای مختلف خدمات داوطلبانه ارائه کردند. ۴۵۰ تیم سحر، (سفیران حمایت روانی اجتماعی) نیز فعال هستند تا در بحران‌ها، التیام‌بخش آلام روحی آسیب دیدگان به خصوص کودکان باشند.
 
وی اضافه کرد: در سازمان جوانان کارآفرینی و اشتغال دنبال شده و هزار و ۴۱۵ هسته کارآفرینی تشکیل و آموزش داده شده که هر فرد آموزش دیده می‌تواند سه تا پنج نفر را مشغول به کار کند. همچنین طرح دادرس، که طی آن دانش‌آموز و دانشجوی آماده در شرایط سخت تربیت می‌شوند نیز در حال اجراست که مسابقات آمادگی تیم‌های دادرس نیز انجام شده است که افراد خودمراقبتی و دگرمراقبتی، خروج ایمن، بانداژ، پانسمان، حمل مصدوم و ..‌ را آموزش می‌بینند و به رقابت می‌پردازند.
 
حجت‌الاسلام موسوی المدنی با اشاره به اجرای پویش «غرق نشویم» در سواحل گیلان و مازندران، گفت: جوانان داوطلب با آموزش و برنامه‌های متنوعی که برگزار کردند شاهد کاهش ۵۰ درصدی غرق‌شدگی بودیم. امسال حداقل سه میلیون نهال خواهیم کاشت. اولین مرکز متاورس نیز امروز افتتاح شد و امیدواریم در سراسر کشور اجرا شود تا کودکان بیشتر با امداد و نجات و مباحث بشردوستی آشنا شوند.

وی افزود: ظرفیت سازمان جوانان برای حمایت از ورزشکاران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با فدراسیون هاکی قرارداد امضا شده و اعضای جوانان در قالب تیم‌های هاکی فعالیت می‌کنند و اعضای تیم‌ نیز دوره‌های آموزشی امدادرسانی را دریافت کرده‌اند. همچنین اردو و اردوگاه‌ها احیا شده و اردوهای خوبی برگزار شده و این فعالیت ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha