کشورهای عربی تنها به محکوم کردن اکتفا کرده‌اند
کد خبر: 4179620
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

کشورهای عربی تنها به محکوم کردن اکتفا کرده‌اند

امام جمعه ملایر گفت: کشورهای عربی در این جریانات غزه هیچ کاری نمی‌کنند و تنها به محکوم کردن اکتفا کرده‌اند و اینها به ظاهر رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز جمعه 12 آبان ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص سنجیدن ایمان انسان‌ها، اظهار کرد: پیروزی و شکست در جنگ‌ها سنت الهی است که پایداری مسلمانان مشخص شود و پایداری مسلمانان سنجیده شود، محکم‌تر و پر قدرت‌تر در مقابل دشمن بایستد.

وی با بیان اینکه در این حوادث و مشکلات مدعیان ایمان از افراد بی‌ایمان مشخص می‌شوند، گفت: برخی در مشکلات پایداری خود را از دست می‌دهند، در فراز و فرودها ایمان مشخص می‌شود، ملتی که قربانی ندهد به هدفش نمی‌رسد و برای امنیت و رسیدن به هدف باید شهید داد و دفاع کرد.

ارزنده با اشاره به جمعيت 2 میلیارد مسلمانان از هشت میلیاد انسان در جهان، گفت: امروز امت اسلامی از نظر کمیت زیاد است و با وجود کشورهای مسلمان می‌بینیم کشورهای عربی در این جریانات غزه هیچ کاری نمی‌کنند و تنها به محکوم کردن اکتفا کرده‌اند و اینها به ظاهر رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به روابط پشت پرده کشورهای عربی با امریکا و اسرائیل، افزود: سران بسیاری از این کشورها هم به دنبال منافع خود بوده و نمی‌خواهند که اصلا مردم غزه باشند و طبق اخباری که شنیده می‌شود می‌بینیم که حتی به دنبال این هستند تا مردم غزه را آواره دیگر کشورها کنند.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: کشورهای استعماری و استکباری نیز که خود بویی از انسانیت نبرده‌اند و حتی به مردم کشورهای خود رحمی نمی‌کنند امروز حامی اسرائیل بوده، امروز دنیا متوجه خوی استکبار شده و در نقاط مختلف دنیا شاهد تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و استعمارگران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

وی با اشاره به جریان استعمار در قبل و بعد از انقلاب در قبال جمهوری اسلامی به واقعه 13 آبان ماه  اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل واقعه انقلاب دوم بود. ضرورت تبیین مسائل سیاسی کشور و ظلم  و ستم استعمار بر کشورمان برای دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مسئولان فردای این کشور، تربیت نسلی استکبارستیز دستارودهای بزرگی را برای آینده کشور و مقابله با دشمن خواهد داشت.

وی با تأکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان  و اعلام انزجار از آمریکا و حامیان آنها و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حرکت در مسیر امام و رهبری گفت: باید توجه داشت که  فقط راهپیمایی نیست باید متوجه بود که دشمن با ما  چه کرده و بدانیم که پیشنینه ما چه بوده و ما برای مبارزه با استکبار شهدایی دادیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از مذاکرات و پیگیری‌های وزیر امر خارجه و دیپلماسی ایران در خصوص مسائل غزه گفت: تحلیل گران خارجی نیز به قدرت ایران اذعان می‌کنند که ایران  چه قدرتی دارد که وزیر امور خارجه آنها در دل امریکا، آمریکا را تهدید می‌کند و باید این دستاوردها را قدر دانست.

وی همچنین سفر رئیس جمهور به کردستان  و افتتاح طرح های مختلف و حضور بدون محافظ و مقتدرانه در بین مردم را از دستارودهای انقلاب برشمرد و گفت: این نماد قدرت و اقتدار ایران در برابر دشمن است.

ارزنده در بخش دیگری از سخنانش قوه قضاییه را یکی از ارکان انقلاب اسلامی دانست که تضعیف آن موجب تضعیف نظام است، افزود: با وجود نیروهای زحمتکش و خدوم در قوه قضایهه نیاز است تا این قوه در اطلاع رسانی به مطالبات مردمی در خصوص پرونده‌هایی چون شهدای امنیت چون شهید نظری که بیش از یک سال است از آن می‌گذرد بیشتر تلاش کند، این مطلبه خانواده‌های شهدا نیست بلکه مطالبه مردمی است که هر چه سریعتر این پرونده‌ها به سر انجام برسد و به صورت شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود.

خطیب جمعه ملایر با تاکید بر اینکه پرونده‌هایی مانند پرونده شهدای امنیت،  پرونده اختلاس های کلان و... یک مطالبه عمومی است که باید رسیدگی و اطلاع رسانی شود، افزود: قوه قضاییه باید در مقام دفاع از خود در این امر تسریع کرده و مردم را قانع کند.

انتهای پیام
captcha