درخواست 35 سازمان اسلامی از الازهر برای اقدام عملی در حمایت از فلسطین
کد خبر: 4179489
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

درخواست 35 سازمان اسلامی از الازهر برای اقدام عملی در حمایت از فلسطین

35 سازمان اسلامی از شیخ‌الازهر برای اقدام عملی در حمایت از فلسطین و گشودن معبر رفح درخواست کمک کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست مانیتور، ده‌ها مؤسسه، انجمن، نهاد فقهی و عالم اسلامی  از الازهر بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد دینی مذهبی مصر،  خواسته‌اند تا با استفاده از نفوذ خود در جهان اسلام، موضعی موثر برای توقف تجاوز اسرائیل به نوار غزه اتخاذ کند.

این گروه‌ها در نامه مشترکی که توسط 35 سازمان اسلامی امضا و دیروز منتشر شد، با اشاره به بمباران دانشگاه الازهر در غزه توسط رژیم صهیونیستی نوشتند: این غزه است که شما را می‌خواند. این به خاطر موقعیت شما است زیرا شما شیخ الازهر و رئیس  علمای دینی در مصر هستید.

امضاکنندگان با اشاره به این که غزه نیازمند بازشذن گذرگاه مصری رفح هستند از احمد الطیب، شیخ الازهر خواستند تا در باز کردن این گذرگاه کمک کند.
در این نامه آمده است: ای شیخ بزرگوار، مسلمانان به شما متوسل می‌شوند و پس از شنیدن سخنان نیک شما، منتظر موضع‌گیری موثر شما هستند. موضعی که با گشایش گذرگاه رفح و با دعای مؤمنان و جوانمردی مردم مصر به کمک به مردم فلسطین ختم شود. 

 احمد الطیب در بیانیه‌ای در 8 اکتبر، یک روز پس از آغاز عملیات بمباران اسرائیل در غزه، گفت: مردم سرافراز فلسطین اعتماد به نفس ما را بازگردانده و روحیه ما را احیا کرده‌اند بعد از اینکه دیگر ناامید شده بودیم. 

احمد الطیب از جامعه جهانی خواست تا با عقل و خرد، به طولانی‌ترین اشغالگری تاریخ معاصر یعنی اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها بنگرند. 

الازهر در جدیدترین بیانیه خود که دیروز منتشر شد، جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را که منجر به کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی که بیشتر آنان کودکان بودند را محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha