برگزاری شش کارگاه آموزشی در سوگواره «سلسله طلایی»
کد خبر: 4179262
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
در قم

برگزاری شش کارگاه آموزشی در سوگواره «سلسله طلایی»

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی از برگزاری شش نشست تخصصی و کارگاه آموزشی در جریان برپایی نمایشگاه آثار منتخب این سوگواره در گالری بهفام قم خبر داد.

علی سلطانی، دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلاییبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری شهر بیست، علی سلطانی، دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی، امروز، 10 آبان‌ماه در جریان برگزاری نمایشگاه آثار منتخب سوگواره ملی سلسله طلایی در قم طی سخنانی اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در حاشیه برپایی این نمایشگاه، برگزاری سلسله کارگاه‌ آموزشی با هدف افزایش توانمندی و تقویت سواد هنری هنرمندان و هنرجویان بود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه سوگواره سلسله طلایی تلاش کرد که این رویداد هنری صرفاً به برپایی نمایشگاه منحصر نباشد و از ظرفیت علمی و آموزشی اعضای هیئت داوران این سوگواره که هر کدام سال‌ها تجربه تدریس و حضور در دانشگاه و مؤسسات هنری مطرح کشور را دارند، برای غنای هنری هنرجویان و علاقه‌مندان استفاده کند.

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی به برگزاری شش کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: نخستین کارگاه آموزشی با موضوع «چالش‌های تصویرسازی» با حضور محمدحسین صلواتیان و کاظم طلایی برگزار شد و بر ضروت توجه به نوع تولید محتوا برای خلق آثار تصویرگری و پرهیز از طراحی کار‌های سطحی تأکید شد.

سلطانی تصریح کرد: «از کوفی تا طراحی حروف» دومین کارگاه آموزشی سوگواره سلسله طلایی بود که با حضور سعید نقاشیان در مورد شیوه استفاده صحیح از خط کوفی بنایی در طراحی لوگو تایپ بحث و تبادل‌نظر شد. در نشست «گپ‌وگفت گرافیک» با حضور سیدحسن موسی‌زاده نیز به موضوعاتی نظیر روش‌های انجام طراحی و ارائه پروژه و چالش‌ها و معضلات طراحان گرافیک پرداخته شد.

وی تصریح کرد: در نشست «نقد و تحلیل» آثار تصویرگری سوگواره با حضور سعید سروش نیز تعدادی از آثار نمایشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و ویژگی‌های یک مجموعه موفق تصویرسازی از قبیل تعادل، فرم، رنگ و بافت تشریح شد. «کلید‌هایی برای طراحی» از دیگر کارگاه‌های آموزشی بود که با حضور محمدمهدی نوری از استادان و هنرمندان شناخته شده هنر تصویرگری برگزار و مبانی آموزش تصویرسازی برای هنرجویان تبیین شد.

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی گفت: آخرین نشست از سلسله کارگاه‌های آموزشی سوگواره سلسله طلایی نیز به موضوع «تجربه نگاری هوش مصنوعی در هنر» اختصاص دارد که عصر روز پنجشنبه، ۱۱ آبان با حضور محسن گلریز در گالری بهفام برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی بیان کرد: نمایشگاه آثار منتخب سوگواره در روز جمعه، ۱۲ آبان به کار خود پایان می‌دهد و برگزیدگان این رویداد هنری در آیین اختتامیه سوگواره سلسله طلایی در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم معرفی خواهند شد.

یادآور می‌شود، نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مؤسسه هنری بهفام و انتشارات «اعلایی» برگزار می‌شود و آثار منتخب بخش تصویرگری و داستان‌نویسی در گالری بهفام به نشانی خیابان مصلی، بین کوچه ۱۰ و ۱۲ و آثار منتخب بخش تایپوگرافی در گالری سرو به نشانی میدان شهید دستغیب تا ۱۲ آبان‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha