اهداف و اهمیت پدافند غیرعامل در استان اردبیل نیازمند تبیین است
کد خبر: 4179118
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل:

اهداف و اهمیت پدافند غیرعامل در استان اردبیل نیازمند تبیین است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: اهداف و اهمیت پدافند غیرعامل در استان اردبیل تبیین و برنامه‌ریزی لازم برای برنامه‌های عملیاتی در حوادث احتمالی اتفاق می‌افتد.

نشست کارگروه تخصصی امداد و نجاتبه گزارش ایکنا، به نقل از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی برای مقابله با سوانح و حوادث احتمالی به مناسب فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل، نهم آبان ماه با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان اردبیل برگزار شد.

در این جلسه عزیز ارشادیان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: لازم است پدافند غیرعامل به شکل جدی و تخصصی در سطح استان دنبال شود. چرا که پدافند غیرعامل صرفا به معنای مقابله با حملات شیمیایی و پرتویی نیست بلکه در تمام ابعاد زندگی ما نمود دارد.

وی اذعان کرد: در جلسات متعددی که تاکنون انجام شده به نکته نظر یکسان از سوی دستگاه‌های متولی نرسیدایم به طوری که قبل از هرگونه حادثه احتمالی در استان باید آمادگی لازم وجود داشته باشد. چرا که ایمنی در امدادرسانی مساله مهمی است.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از ایمنی در حوادث به آمادگی مرتبط است، بیان کرد: با توجه به اینکه در هفته پدافند غیر عامل قرار داریم، انتظار می‌رود هرکدام از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و برنامه‌ریزی در راستای اهداف کارگروه پدافند غیرعامل را پی‌گیری کنند.

در ادامه زیبانژاد، نماینده پدافند غیرعامل استان اردبیل نیز گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل تاکنون در شرایط‌ بحرانی فراتر از مسئولیت خود عمل کرده است و به عبارتی خط شکن بوده که جای تقدیر دارد.

وی اذعان کرد: انتظار می‌رود اهمیت پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف تبین و جلسات آن از سوی دستگاه‌ها به‌صورت پررنگ برگزار شود.

به گفته نماینده پدافند غیر عامل استان اردبیل، آموزش و برنامه‌ریزی مهم‌ترین بحث و گام‌های اساسی در بحث پدافند غیرعامل به شمار می‌رود، به طوری که لازم است با تلاش و همدلی بین دستگاه‌های متولی اقدامات لازم به صورت عملیاتی اجرا شود.

انتهای پیام
captcha