نیت خالصانه؛ شهدا را به جاودانگی رساند
کد خبر: 4179103
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

نیت خالصانه؛ شهدا را به جاودانگی رساند

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهدا چون نیت خالصانه داشتند جاودانه شدند و اگر ما نیز بتوانیم در این مسیر گام برداریم به سعادت خواهیم رسید و در شرایط حساس کنونی باید دانش‌‌آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم تا بتوانیم جوانانی بصیر و آگاه و متعهد برای آینده ایران پرورش دهیم.

عرفانی مدیر حوزه علمیه قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن روز دانش‌آموز و هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانش‌آموز محمد حسین فهمیده، گفت: شهدا اهل دیانت بودند و اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند، باید سبک زندگی آنان را سرلوحه قرار دهیم.

 وی اظهار کرد: دانش‌آموزان انقلابی در طول دوران انقلاب اسلامی حماسه‌های بزرگی را خلق کردند که نمونه بارز آن دانش‌آموز بسیجی ۱۳ ساله انقلاب، شهید حسین فهمیده بود که الگوی همه دانش‌آموزان کشور است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: جوانان و نوجوانان دانش‌آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده‌ای داشته و با طلایه‌داری در جبهه و در دوران جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضور حماسی دانش آموزان در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه شد، بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس به وجود آورد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس شهدایی از قشر دانش‌آموز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که امروز باید زندگی دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه تبیین و اهداف این شهدا به نسل فعلی ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: شهدا در مسیر الهی گام برداشتند و چون نیت خالصانه داشتند جاودانه شدند و اگر ما نیز بتوانیم در این مسیر گام برداریم به سعادت خواهیم رسید و در شرایط حساس کنونی باید دانش‌‌آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم تا بتوانیم جوانانی بصیر و آگاه و متعهد برای آینده ایران پرورش دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید شهید فهمیده‌ها را الگوی خود قرار دهند تا در مسیر درست قرار گیرند و به کشور خدمت کنند، بیان کرد: امروز می‌توان ولایتمداری، امام شناسی و تشخیص و درک زمان در جامعه را از شاخصه‌های اصلی دانش‌آموزان دانست.

انتهای پیام
captcha