آغاز هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی
کد خبر: 4178887
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
از فردا

آغاز هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از آغاز اجرای هجدهمین جشنواره تئاتر استان از فردا سه‌شنبه 9 آبان ماه در مرکز استان خبر داد.

مسعود مرواری، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالیمسعود مرواری، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: هجدهمین جشنواره تئاتر استانی ۹ لغایت ۱۱ آبان ماه در دو مکان سالن گلشن و تماشاخانه شمس بجنورد با محویت شور و نشاط اجتماعی بر روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: از ۴۵ اثر رسیده از شهرستان‌های استان درمرحله نخست داوری آثار، ۹ نمایش صحنه‌ای و شش نمایش خیابانی به فینال راه یافتند که براساس شیوه نامه هنر‌های نمایشی از آثار هنرمندان این جشنواره سه اثر در بخش صحنه‌ای و دو اثر در تئاتر خیابانی به جشنواره منطقه‌ای و در نهایت به جشنواره فجر راه می‌یابند.

مرواری با بیان اینکه که در این دوره سهم شهرستان‌ها بیشتر از مرکز استان بود، افزود: آثار رسیده از شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم شامل دو بخش صحنه‌ای و خیابانی است که بر روی صحنه می‌رود.

وی یادآورشد: چراغ هجدهمین جشنواره تئاتر استان با اجرای تئاتر «زندگی او » به کارگردانی سید مهدی کشمیری در محل پلاتو شمس ساعت 10 صبح فردا سه‌شنبه 9 آبان ماه روشن خواهد شد و آیین اختتامیه این جشنواره نیز در روز پنج شنبه 11 آبان ماه ساعت 19 در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha