ستاد امر به معروف در مقابل خودروسازان سکوت نمی‌کند
کد خبر: 4178819
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

ستاد امر به معروف در مقابل خودروسازان سکوت نمی‌کند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر ترویج فرهنگ بی‌تفاوت نبودن گفت: ما خودروساز نیستیم، ولی نمی‌توانیم نسبت به اقدامات آنها در تضییع حقوق عامه سکوت کنیم.

ستاد امر به معروف خودروساز نیست اما سکوت هم نمی‌کندبه گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری‌آکردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همایش «شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی» و «تشکل‌های مردمی» استان فارس که در استانداری برگزار شد، به آسیب‌شناسی بحث فریضتین پرداخت.

وی مشخص نبودن جایگاه ساختار سازمانی را از مهم‌ترین مشکلات ستاد امر به معروف برشمرد و تصریح کرد: همین امر سبب شده تا ستاد نتواند به درستی در حاکمیت و حکمرانی دینی نقش آفرینی کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از طراحی مدل و ساختار جدید برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن رسالت‌ها و مأموریت‌های این نهاد فراقوه‌ای خبر داد و گفت: هدف اصلی ما در این ساختار جدید رسیدن به حکمرانی متعالی و دینی است که در این مسیر از نظرات نخبگان، متخصصان و صاحب‌نظران نیز در حال بهره‌گیری هستیم.

وی با اشاره به نظام سیاسی اسلام، امر به معروف و نهی از منکر را بهترین راه برای رسیدن به حکمرانی متعالی برشمرد و خاطرنشان کرد که در چنین حکمرانی به نظارت مردم بر مسئولان، مردم بر مردم و مسئولان بر مردم می‌رسیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس جمهور از بحث فریضتین عنوان کرد: بحمدلله دولت انقلابی همراهی خوبی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر دارد، از این‌رو شرایط برای کار فراهم است.

طاهری‌آکردی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های نهاد‌های فرهنگی مدیریت آنها با فرهنگ اداری است، گفت: قانون برای ستاد امر به معروف پنج وظیفه در بحث آموزش، شورا‌های امر به معروف دستگاه‌ها، عفاف و حجاب، حمایت از آمران و ناهیان و تشکل‌های مردمی تعریف کرده که به دنبال انجام کار تخصصی در این عرصه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تقسیم‌بندی دستگاه‌ها براساس حوزه تخصصی‌شان هستیم، گفت: هدف این است که مسئولان هر کدام از دستگاه‌ها با یک‌دیگر به همفکری پرداخته و ضمن احصای مصادیق معروفات و منکرات، راهکار‌های لازم در این زمینه را ارائه دهند تا ستاد امر به معروف پیگیر آنها باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین از برنامه‌ریزی برای ساماندهی تشکل‌های مردمی خبر داد و اظهار کرد: اینکه برخی می‌گویند ستاد مانع کار تشکل‌ها می‌شود، حرف نادرستی است، بلکه در ستاد به دنبال ضابطه‌مند کردن کار تشکل‌ها هستیم.

وی افزود: تشکل‌ها باید وارد کار تخصصی شده و به مطالبه‌گری بپردازند. ستاد معتقد است که تشکل‌ها باید ضمن بررسی مشکلات حوزه تخصصی، مدل و راهکار برای رفع آن ارائه دهند وگرنه صرف داد زدن مشکل که سبب حل آن نمی‌شود. تشکل‌ها باید کنشگر باشند.

طاهری آکردی همچنین از حمایت‌های ویژه ستاد امر به معروف در بحث آمران و ناهیان خبرداد و گفت: به دنبال معاضدت قضایی در آمران و ناهیان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی وکلا و حقوقدانان هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آینده بحث امر به معروف و نهی از منکر را روشن دانست و تصریح کرد: به دنبال طرحی در بحث آیین‌نامه مالی و اجرایی هستیم و می‌خواهیم ستاد به عنوان یک مجموعه فراقوه‌ای در حاکمیت نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه فریضتین در بحث عدالت اجتماعی بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: حفظ نظام بالاترین معروف است. به همین دلیل ما نمی‌توانیم نسبت به کار‌هایی که نظام را زیر سؤال می‌برد، بی‌تفاوت باشیم. برای نمونه ما خودروساز نیستیم، ولی نمی‌توانیم نسبت به اقدامات آنها در تضییع حقوق عامه سکوت کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ بی‌تفاوت نبودن را برای اسلام دانست و هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را فرهنگ‌سازی در همین امر عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha