پویش «رستا» رسانه‌ای و جریان‌سازی شود
کد خبر: 4178724
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

پویش «رستا» رسانه‌ای و جریان‌سازی شود

کریم خورشیدوند با تأکید بر اینکه پویش «رستا» باید رسانه‌ای و جریان‌سازی شود، گفت: جامعه هدف پویش رستا می‌تواند مدارس، کمپ‌ها، زندان‌ها و مناطق کمتر برخوردار باشد که در این راستا می‎طلبد دبیرخانه دائمی آن در استان تشکیل شود.

کریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، کریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، در جلسه هماهنگی برگزاری پویش ملی «رستا» در لرستان که امروز، هشتم آبان‌ماه در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک صدقه جاریه است و مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان نهضت یاد می‌کنند.

وی با اشاره به عدم حضور برخی از مدیران مدعو در جلسه و اینکه برخی از مدیران دغدغه‌ ترویج فرهنگ کتابخوانی را دارند و برخی مدیران نیز دغدغه‌ای در این خصوص ندارند، افزود: امروز اگر از من به‌عنوان فردی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مسئولیت دارم درباره بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی سؤال شود می‌گویم آسیب اجتماعی آن مدیری است که تسلط بر شرح وظایف خود نداشته و دغدغه‌ای ندارد.

خورشیدوند اضافه کرد: آن دستگاه فرهنگی متولی که کمترین دغدغه را نسبت به فرهنگ کتابخوانی دارد و آن هم در یک پویش نذر کتاب که کار فرهنگی و معنوی و صدقه جاریه است برایش اهمیت ندارد و در جلسه حضور پیدا نمی‎کند به‌عنوان مسئول با این مدیر برخورد خواهم کرد، این غیبت یک نوع ترک فعل است که به استحضار استاندار و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خواهد رسید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: تا زمانی که آمار سرانه مطالعه را نداریم نمی‌توانیم بگوییم در چه سطحی قرار داریم که این آمار یکی از مجهولات است، اما آنچه در افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دیدیم استقبال بی‌نظیر مردم بود، اما آنچه کمتر به دست مردم می‌رسد خود کتاب است که در دسترس نیست. دستگاه‎های متولی باید در این زمینه دغدغه داشته باشند، علی‎رغم سمت حقوقی که داریم این دغدغه فرهنگی و جهادی نیروهای جهاد دانشگاهی را در این امر می‌بینیم که همه باید این‌گونه باشیم.

خورشیدوند با تأکید بر اینکه پویش رستا باید رسانه‌ای و جریان‌سازی شود و یک پیشنهاد می‌تواند تشکیل دبیرخانه دائمی آن باشد و اینکه زمان دریافت کتاب را تا 30 آبان‌ماه تمدید کنیم که یک صدقه جاریه برای ما باشد، گفت: به برکت کنگره ملی شش هزار و 555 شهید لرستان یک حرکت فرهنگی در حال انجام است که امیدوارم به‌عنوان یک الگوی موفق در سطح استان و حتی کشور اجرایی شود، در این حرکت یک پناهگاه زمان جنگ تحمیلی که اکنون کارایی خاصی ندارد به یک فضای فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در هر محله‌ای یک فضای فرهنگی داشته باشیم از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود، بیان کرد: کتاب ارزان‌ترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و ما که رتبه پانزدهم کشور در داشتن جمعیت جوان و بیشترین دانش‌آموز را داریم می‌توانیم فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: در لغت به مناطقی که از لحاظ مادیات و امکانات کم‌بهره‌تر هستند فقیر می‌گویند، اما همین مناطق از نظر فرهنگی بالا هستند و در مقابل برخی از مناطق برخوردار هستند که فقر فرهنگی در آن مشاهده می‌شود، بنابراین این موضوع باید از طریق صدا‌وسیما به یک گفتمان و نشست علمی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه پویش «رستا» اتفاق مبارکی است و جامعه هدف آن می‌تواند کمپ‌ها، زندان‌ها، مناطق کمتر برخوردار باشد، جنگ امروز را جنگ باورها دانست و ادامه داد: مدیران متولی حتماً پای کار آمده و ترک فعل نکنند و در راه رسیدن به هدف باید هزینه کتاب را برای مردم کم کنیم.

خورشیدوند در خاتمه با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم گفت: مردم ما همواره پای کار هستند و گاهاً با حرکتی که انجام می‌دهند مسئولان را غافلگیر می‌کنند، بنابراین باید قدر آنها را بدانیم.

انتهای پیام
captcha