شهید علی نظری رویش انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 4178018
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

شهید علی نظری رویش انقلاب اسلامی بود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور شهید علی نظری را تربیت شده مکتب امام راحل و رهبری و رویش انقلاب اسلامی دانست و افزود: این جوانی که انقلاب و جنگ را ندیده، اما پیوند ایجاد شده بین شهید و شهادت، انقلاب و آرمان‌های امام راحل و انقلاب باعث شد تا مردانه در مقابل اغشتشاگران بایستد و جان خود را فدا کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور امروز چهارم آبان ماه در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید علی نظری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: این شهرستان 1100 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده تا اصول این انقلاب حفظ شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر اساس آنچه امام راحل آن را بنیان گذاشتند و در سال 1343 مخالفت با کاپیتولاسیون و مخالفت با اسرائیل را سر دادند امروز این انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های آن تحت فرمان و لوای سکاندار انقلاب اسلامی همچنان به پیش می‌‌رود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای پیروزی از همان روزی که امام خمینی(ره) پرچم مبارزه با استکبار را بالابرد به دنبال این بود که نگذارد به پیروزی برسد، گفت: با همه برنامه‌ها و اقدامات و تلاش‌هایی که دشمن داشت در مقابل بصیرت و هوشیاری ملت و تدبر به موقع امام راحل موفق نشدند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در واقع هدف آنها در همان روزهای پیروزی انقلاب جریان سازشکارانه و تهی کردن انقلاب از درون بود، افزود: امام راحل، مردم و شهدایی همچون شهید همدانی‌ها، تاجوک‌ها، وفایی‌زاده‌ها، عابدینی‌ها و دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس اجازه به دشمن نداده که حتی یک وجب از حاک کشور را تصاحب کنند.

وی ایجاد فاصله بین نسل‌ها با تهاجم و ناتوی فرهنگی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و تصریح کرد: جوانی که امروز مشتی از استخوان او برگشته، آرمان و آرزو و فرزند داشت، اما تمام این تعلقات را گذاشت و برای حفظ انقلاب اسلامی، ناموس و خاک وطن، به جبهه‌ها رفت و در مقابل دشمن ایستاد، طبق بیانات رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسم برای شهدا به خاطر این است که ارزش‌های جوان دیروز را به جوان امروز منتقل کنیم.

پورخاقان با اشاره به اینکه هدف شهدا دفاع از اسلام و انقلاب بوده است، گفت: شهدا ایستادند و اجازه ندادند اسلام و انقلاب به دست دشمن بیفتد و امروز نسل دومی و سومی با آرمان‌های شهدا پیوند خورده است، شهدایی چون شهید حججی‌ها و دیگر شهدای مدافع حرم که رویش‌های همین انقلاب و آرمان‌ها و شهدای هشت سال دفاع مقدس بودند در مقابل داعش جنایتکار دو هزار کیلومتر آن طرف تر از این خاک جنگیدند و نگذاشتند تا دست داعش به ناموس این مردم برسد و این انقلاب را خفظ کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با گریزی به دوران همه گیری کرونا، گفت: به این بهانه بین جوانان ما با کسانی‌ که فرهنگ‌ساز بودند، دو سال فاصله انداختند و بیشتر برنامه‌ها و یادواره‌های شهدا را تعطیل کردند و با فضای مجازی ذهن جوانان و نوجوانان را مشغول کردند، دشمن از فضای مجازی بهره‌برداری کرد و چنان شکافی را بین نسل جوان القا کرد که اگر اتفاقی افتاد، آنها طرف ظالم را بگیرند.

وی با گریزی به اغتشاشات سال گذشته تصریح کرد: یک دختر برای ارشاد شدن به مکانی برده شد که همه حضور دارند و در مقابل دوربین‌های مدار بسته حالش بد می‌شود و از دنیا می‌رود، با فضاسازی که ایجاد کردند تلاش کردند امنیت کشور را بر هم زنند و امیدشان این بود که از نسل حاضر استفاده کنند و چندین ماه امنیت کشور را متزلزل کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور یادآور شد: با همه این مسائل جوانان غیور و دهه ۷۰ و ۸۰ که دشمن فکر می‌کرد بین آنها و ارزش‌های انقلاب شکاف ایجاد کرده به میدان آمدند و در مقابل آن عده قلیل ایستادند و نگذاشتند دشمن به هدفش برسد، این جوانان در نیروهای مسلح فراجا، نیروی مقاومت بسیج و سپاه و ارتش، همه در میدان حاضر شدند و صبوری کردند، که نمونه آن شهید علی‌وردی و عجمیان جوانان انقلابی بودند که پای همه آرمان‌ها ایستادند.

وی در ادامه شهید علی نظری را نیز تربیت شده مکتب امام راحل و رهبری و رویش انقلاب اسلامی دانست و افزود: این جوانی که انقلاب و جنگ را ندیده، اما پیوند ایجاد شده بین این شهید و شهادت، انقلاب و آرمان‌های امام راحل و انقلاب باعث شد تا مردانه در مقابل اغشتشاگران بایستد و جان خود را فدا کند تا امنیت را به کشور بدهد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر موضوع مهم جهاد تبیین، افزود: امروز در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم و اغتشاشات سال گذشته هشداری برای ما بود و باید این امانت‌هایی که شهدا در اختیار من و شما قرار داده، پرورش داده و آنها را با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام پورخاقان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: امروز در غزه یک رژیم سفاک جعلی دستش به خون مردمان فلسطین آغشته است و صدای کسی بلند نمی‌شود، رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی برای جان، مال و ناموس فلسطین ارزشی قائل نیست، در شبی که قطعنامه آتش‌بس در غزه وتو شد، ساعاتی بعد بیمارستان المعمدانی را بمباران کردند و هیچ کجای تاریخ چنین فاجعه و جنایت انسانی ندیده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تأکید کرد: ۱۵ مهر امسال جبهه مقاومت چنان شکست سنگینی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد که هیچگاه نمی‌تواند آن را ترمیم کند، امروز نوار غزه، کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت یکپارچه در مقابل صهیونیست غاصب ایستاده است.

وی اضافه کرد: ۷۵ سال است که فلسطین در محاصره شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و غزه ۱۷ سال یک زندان محصور است و رژیم صهیونیستی دستش به خون مردمان بی‌دفاع آغشته است و بی‌محابا مردم را به شهادت می‌رساند و چشم و گوش دنیا کر و کور است.

پورخاقان قول مساعد داد به عنوان یکی از اعضای شورای عالی قضایی خواسته مردم شهیدپرور ملایر مبنی بر تعیین تکلیف پرونده شهید علی نظری را به رئیس قوه قضائیه مطرح کرده تا هر چه زودتر این موضوع رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی با تمام وجود پای کار است تا پرونده شهید نظری به نتیجه برسد، امیدواریم آنچه را که عدالت ایجاب می‌کند و اقتضای عدالت است، به این پرونده رسیدگی شود و به نتیجه برسد.

انتهای پیام
captcha