شهید «آرمان علی‌وردی»؛ حجتی بر شهدای مدافع امنیت
کد خبر: 4177928
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
در دیدار اعضای جامعه قرآنی با خانواده شهید مطرح شد

شهید «آرمان علی‌وردی»؛ حجتی بر شهدای مدافع امنیت

معاون فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در منزل شهید آرمان علی‌وردی و در جمع تعدادی از اعضای جامعه قرآنی با اشاره به مقام والای این شهید گفت: مقام معظم رهبری شهید حججی را حجتی بر شهدای مدافع حرم خواندند و حال باید به حق شهید علی‌وردی را حجتی بر شهدای مدافع امنیت دانست.

شهید علی‌وردی حجتی شد بر شهدای مدافع امنیتبه گزارش خبرنگار ایکنا، همزمان با نخستین سالروز شهادت شهید آرمان علی‌وردی؛ شهید مدافع امنیت، خانواده وی میزبان جامعه قرآنی اعم از مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، دست‌اندرکاران کمیته شهدای قرآنی، جمعی به نمایندگی از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و همچنین نمایندگانی از سازمان اوقاف شدند.

در ابتدای این دیدار که روز گذشته، چهارشنبه 3 آبان‌ماه رخ داد و در آن علاوه بر حضور نمایندگان جامعه قرآنی، سردار علیرضا یعقوبیان، معاون فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز به نیابت از سردار حسن‌زاده؛ فرمانده این سپاه حاضر بود، رحیم قربانی؛ مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه امنیت و به ویژه شهید آرمان علی‌وردی، ایشان را میراث‌داران به حق سلحشوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین جان بر کفان مدافع حرم آل‌الله نامید و گفت: نکته جالب توجه اینجاست که امثال شهید علی‌وردی با وجود آنکه دوران دفاع مقدس را درک نکردند، اما با همان روحیه مجاهدت و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس در مقابل مصادیق دیگری از دشمنی با انقلاب و آرمان‌های آن ایستادند و جان خود را نثار کردند.

وی حضور نمایندگانی از جامعه قرآنی را برای ابلاغ سلام و عرض ارادت به مقام والای این شهیدان و خانواده‌هایشان که در ایجاد این روحیه حق‌طلبی در آنها نقش بی‌بدیلی‌داشتند، دانست و گفت: این اقدام کوچکترین کاری است که می‌توان در مقابل کار بزرگ آنها انجام داد.

کنگره ملی شهدای پایتخت با حضور 24 هزار خانواده شهید

قربانی افزود: وظیفه خطیری که سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و کمیته شهدای قرآنی در پیش دارد برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت است که با حضور خانواده 24 هزار شهید تهران بزرگ قرار است بهمن‌ماه سال جاری برگزار شود که بخش قابل توجهی از این شهدا با توجه به اطلاعات به دست آمده، از جمله شهدایی بودند که در طول مدت عمر شریفشان، قاری، حافظ یا مربی قرآن بودند که ما خود را مکلف می‌دانیم، طبق سنت این چندساله، هر چهارشنبه به دیدار خانواده یکی از شهدای قرآنی برویم.


گزارش تصویری دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید آرمان علی‌وردی


همچنین در ادامه این دیدار، سردار یعقوبیان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به حوادث تلخ سال گذشته گفت: شخصاً در آن حوادث مأموریت همان منطقه‌ای را داشتم که شهید آرمان علی‌وردی در آن به فیض شهادت نائل آمد؛ حادثه بسیار تلخ و تکان‌دهنده‌ای آن شب روی داد و ما همگی از شهادت آرمان که ناجوانمردانه بود، شوکه و به شدت ناراحت شدیم.

دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید آرمان علی‌وردی

وی در مورد شهادت ایشان به واکنش و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهیدمحسن حججی استناد کرد و گفت: ایشان در مورد شهید حججی با وجود آن که همه شهدای مدافع حرم، محترم و دارای مقام والایی هستند نقلی به این مضمون داشتند که شهید حججی، حجتی شد بر همه آنهایی که در آن مقطع تاریخ، در صف مبارزه با داعش برای دفاع از حرم آل الله بودند.

شهید «آرمان علی‌وردی»؛ حجتی بر شهدای مدافع امنیت

سردار یعقوبیان تصریح کرد: شهید علی‌وردی هم در میان شهدای مدافع امنیت با وجود سن کمی که داشت، گل سرسبد آنها بود و با بزرگ‌منشی و بصیرتی که معمولاً از مردان کامل و بالغ توقع می‌رود، ایستادگی جانانه‌ای در مقابل هتاکان به نظام و ارزش‌های انقلاب که ثمره خون خیل عظیمی از شهیدان است، داشت و جان خویش را نثار آرمان والایی کرد که به درستی و زیبنده، به آن مسمی نیز شده بود.

آرمان علی‌وردی اندیشه‌ای بالاتر از سنش داشت

این گزارش حاکی است در ادامه این نشست پدر شهید آرمان علی‌وردی با قدردانی از بذل توجه نهادها و سازمان‌های انقلابی در طول یک سالی که از شهادت فرزندش می‌گذرد، گفت: پسر شهیدم تنها 21 سال داشت اما رفتار و سکناتی که خانواده از او سراغ داشتند، حاکی از آن بود که او بسیار بسیار بالاتر از سن خودش، اندیشه دارد و افق دید او بسیار عمیق‌تر از زمانه خود بود.

وی شهادت را مزد تلاش‌ها، رفتار درست، احترام به پدر و مادر و مراعات حلال و حرامی دانست که شهید آرمان به آن پایبند بود و گفت: مقاطعی می‌شد که بر سر سفره غذا، آرمان تنها نان یا برنج می‌خورد و وقتی از او پرسیده می‌شد که چرا به سایر محتویات سفره دست نمی‌زند؟ اینگونه ابراز می‌کرد که باید مطمئن شود خمس مالی که با آنها این مواد غذایی خریداری شده است، پرداخت شده یا نه.

پدر شهید علی‌وردی تصریح کرد: آرمان علاوه بر خلق و خوی بسیار حسنه و اسلامی که نشان از ایمان قلبی او بود، در زمینه علمی نیز سرآمد بود، پشتکار عجیبی داشت؛ هم دانشجو بود و هم طلبه و یک دم آرام و قرار نداشت و با وجود آنکه ما مدت زیادی نیست در این محله ساکن شده‌ایم، اما مرتب به محله قدیمی و مسجد محله و دوستانی که با هم در حوزه درس طلبگی می‌خواندند، سر می‌زد و البته از احوال بچه‌های مسجد محل جدید زندگیمان هم غافل نبود. ارتباط خوبی با آنها داشت و تمام تلاش خود را می‌کرد که هر آنچه در زمینه معارفی، قرآنی آموخته است در نشر و آموزش آن دریغ نکند.

ارتباط خوب آرمان علی‌وردی با اهل تسنن

وی با اشاره به اینکه شهید آرمان دوستان خوبی هم از مذاهب دیگر و به ویژه اهل تسنن داشت، گفت: رفتار و منش نیکوی او موجب شده بود که یکی از دوستان اهل تسننش اقرار کند که قبلاً رابطه خوبی با شیعیان نداشته و براساس تبلیغات مسمومی که شده است از شیعیان منزجر باشد اما به واسطه دوستی با آرمان دیگر کوچکترین مشکلی با شیعیان ندارد، چرا که او با نوع برخورد و صداقتی که در کلام و رفتار داشت، نشان داد همه اعم از شیعه و سنی امت واحده اسلامی هستیم.

پدر شهید علی‌وردی تأکید کرد: اگر روایت شهادت فرزندم چیزی بود که از طریق دیده‌ها و شنیده‌ها، به اطلاع مردم می‌رسید ممکن بود که براساس تبلیغات نادرست دشمنان نظام، اینگونه تصور شود که به نوعی در نحوه شهادت او اغراق و مبالغه‌ای صورت گرفته است، اما نحوه شهادت او آنچنان عیان و آشکار اتفاق افتاد و در مقابل انظار بالغ بر 400 نفر به وقوع پیوست که شواهد حاکی از آن است که بالغ بر 60 نفر او را دوره کرده و هر کدام که از راه می‌رسیدند ضربه‌ای به او وارد می‌کردند که تصور می‌کنم، دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای نباشد که آرمان مظلومانه و بی‌دفاع و بی‌گناه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: خوشحالم که فرزندم تا آخرین لحظه ثابت‌قدم بود و لحظه‌ای از آنچه به آن اعتقاد داشت عقب‌نشینی نکرد همچنانکه می توانست در آن زمان که عده‌ای به قصد جانش او را به اسم و اعتقاد دروغین زن، زندگی، آزادی دوره‌اش کرده بودند، حتی به تقیه هم شده کلامی بر زبان براند تا ایشان از او دست بردارند، اما شهید آرمان تا لحظه آخر در کلام و رفتار، بر آنچه اعتقاد و باور داشت پابرجا ماند و خاری بر چشم دشمنان خود شد.

مسببان به شهادت رسیدن آرمان را به خداوند وا می‌گذارم

پدر شهید علی‌وردی در پایان گفت: همه آنهایی را که در به شهادت رسیدن فرزندم نقش داشته یا در آن معاونت کردند به خدا وامی‌گذارم که او خود احکم‌الحاکمین است؛ تنها چیزی که من و مادر داغدارش را در غم فقدان او تسلی می‌دهد، مقام، اعتبار و آبرویی است که او با شهادت خود به آن دست پیدا کرده است که امیدوارم آن دنیا شفاعت همه ما را نیز کند.

همچنین در این دیدار، سعید محمدخان، یکی از دوستان نزدیک شهید آرمان علی‌وردی به بیان خاطراتی از او پرداخت.

در پایان این دیدار، یک جلد کلام‌الله مجید و لوحی منقوش به امضای سردار حسن‌زاده؛ فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و استاندار تهران، به خانواده شهید علی‌وردی اهدا شد.  

انتهای پیام
captcha