همایش کمیته‌های تشکیل طرح «سامان خانواده» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4177687
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

همایش کمیته‌های تشکیل طرح «سامان خانواده» در یزد برگزار می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از برگزاری اولین همایش استانی کمیته‌های تشکیل طرح «سامان خانواده» با هدف ایجاد نهضت فراگیر در حوزه خانواده و مدیریت و مداخله لازم جهت تسهیل در انتخاب همسر خبر داد.

محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز، سوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: اولین همایش استانی کمیته‌های تشکیل طرح «سامان خانواده» با هدف ایجاد نهضت فراگیر در حوزه خانواده و مدیریت و مداخله لازم جهت تسهیل در انتخاب همسر در استان برگزار می‌شود.

وی، اقدام و عمل در حوزه خانواده با رویکرد همسان‌سازی ادبیات، روان‌سازی،  شبکه‌سازی، نظارت و ارزیابی دقیق در حوزه خانواده را از اهداف تشکیل این کمیته‌ها برشمرد و اظهار کرد: محورهای 6 گانه طرح سامان خانواده شامل ترویج، تبیین، تسهیل، تشکیل، تحکیم و تکلیف تعالی است.

میرزائی ادامه داد: این کمیته‌ با فعالیت آموزشی و مشاوره لازم به مخاطبان خود یعنی افراد در سن ازدواج و خانواده‌های دارای فرزند در سن ازدواج، بهترین و مناسب‌ترین روش انتخاب همسر مناسب(کفویت و همسان‌گزینی) و همچنین هدایت‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت وجود و فعالیت کمیته‌های تشکیل گفت: با توجه به وضعیت موجود جامعه و بر خلاف اینکه تصور می‌شود با ارتباطات زیادی که جامعه در وجود دارد دسترسی و تشخیص همسر مناسب آسان‌تر شده، متأسفانه شاهد آمار بالای طلاق و فروپاشی خانواده‌ها هستیم و مهمترین و شایع‌ترین علت آن عدم ازدواج صحیح است که کفویت و همسان‌گزینی به درستی انجام نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد: این کمیته که متولی آن دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است، با مدیریت و مداخله لازم بتواند انتخاب همسر مناسب را تسهیل و تقویت کند.

وی یادآور شد: اولین همایش استانی کمیته‌های تشکیل طرح سامان خانواده، روز پنجشنبه، چهارم آبان ماه از ساعت 8 الی 11:30 صبح با حضور استاندار، فرمانداران، رؤسای ادارات، اعضای کمیته‌های تشکیل شهرستانی و سایر ادارات همکار در سالن همایش های باقرالعلوم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha