6 هزار سوادآموز لرستانی در طرح «نماز؛ کلید بهشت» شرکت می‎کنند
کد خبر: 4176972
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

6 هزار سوادآموز لرستانی در طرح «نماز؛ کلید بهشت» شرکت می‎کنند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان گفت: 150 نفر از سوادآموزان امسال تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی رایانه قرار خواهند گرفت،  600 نفر در طرح حلقه‌های کتابخوانی، شش هزار و هفت نفر در طرح «نماز؛ کلید بهشت» و دو هزار و 381  نفر در طرح خواندن با خانواده شرکت خواهند داشت.

منصور بازگیر، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، منصور بازگیر، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان، 29 مهرماه در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی استان لرستان، اظهار کرد: ثبت‌نام و کلاس‌گذاری دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم از ابتدای شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی افراد ثبت‌نام شده شروع و تا اتمام همه کلاس‌ها استمرار دارد، اضافه کرد: افراد ذی‌نفع از طریق بانک اطلاعات سوادآموزی و دستگاه‌های مختلف شناسایی می‌شوند.

بازگیر ادامه داد: در مرحله اول، سوادآموزان 10 تا 49 سال تحت پوشش آموزش‌ها قرار خواهند گرفت و براساس هدفگذاری‌های انجام شده، امسال در لرستان پنج هزار و 600 نفر تحت پوشش دوره سواد(معادل سوم ابتدایی)، سه هزار نفر در دوره انتقال(معادل ششم ابتدایی) و سه هزار و 200 نفر در دوره تحکیم سواد(تقویت و تثبیت سواد) مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: امسال 700 نفر از بانوان عشایر استان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی و آموزش مهارت‌های خاص طرح توسعه سواد زنان عشایری ریاست محترم جمهوری قرار می‌گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان اظهار کرد: 150 نفر از سوادآموزان امسال تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی رایانه قرار خواهند گرفت، همچنین 600 نفر در طرح حلقه‌های کتابخوانی، شش هزار و هفت نفر در برنامه نماز کلید بهشت و دو هزار و 381  نفر در طرح خواندن با خانواده شرکت خواهند داشت.

وی گفت: در سال گذشته 943 کلاس جهت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در استان تشکیل شد که در کنار این کلاس‌ها علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع، مراکز یادگیری محلی دولتی نهضت سوادآموزی هم اقدام به مهارت‌آموزی کردند که در سال‌ جاری نیز با کمک معلمان آموزش و پرورش، فعال شدن آموزش‌دهنده‌های غیر فعال واجد شرایط و گروه‌های جهادی و مردمی و اضافه شدن چند مرکز یادگیری محلی جدید، علاوه بر اجرای برنامه‌های تدوین شده، اهداف مهمتری نیز تحقق  پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha