طوفان الاقصی؛ سرنوشت دو جریان حق و باطل
کد خبر: 4176454
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

طوفان الاقصی؛ سرنوشت دو جریان حق و باطل

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از عملیات طوفان الاقصی به سرنوشت دو جریان حق و باطل نام برد و گفت: این عملیات سرنوشت ساز هم برای جریان حق و هم برای جریان باطل است.

سردار علی مولوی حقیقی، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار علی مولوی حقیقی، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، در میزگرد مجازی با عنوان «آخرین تحولات فلسطین؛ طوفان الاقصی و انزوای رژیم منحوس صیونیستی»، با قرائت آیه 69 سوره «عنکبوت» که خداوند می‌فرماید: «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد و خداوند با نیکوکاران است» اظهار کرد: با توکل بر خداوند متعال و لطف و عنایتی که ائمه معصومین در طی شکل‌گیری انقلاب تا امروز با امت مسلمان، به‌ویژه ملت ایران داشتند، نباید ملت، دولت و دلسوزان اسلام از سه نکته غافل شوند؛ شعار «مرگ بر شاه»، «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سه شعار راهبردی ملت ایران از ابتدای نهضت تا امروز بوده و هست. شعار «مرگ بر شاه» از آغاز نهضت امام خمینی یعنی سال 1342 شروع و تا پیروزی انقلاب در سال 1357 به ثمر رسید. به‌محض استقرار جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و اسرائیل دو جبهه جدی و دو جریان محکمی بودند که در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به حوادثی که جمهوری اسلامی در طی انقلاب پشت سر گذاشت، افزود: صحنه‌های متنوع و متعددی را می‌بینیم که اگر با برآوردهای مادی به آن نگاه شود، حتماً ما محکوم به شکست هستیم، اما در برآوردهای الهی و کمک خداوند در مقاطع مختلف داشته، مشاهده کردیم که پیروز میدان ما بوده‌ایم. چنانکه در آیه 7 سوره «محمد (ص)» آمده است: «يَأَ يُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدَامَكُم اى آن كسانى كه ايمان آورديد، اگر يارى كنيد خدا را يارى كند شما را و قدم‌هاى شما را ثابت گرداند»، امت مسلمان با این شعار پیشرفته است.

مولوی حقیقی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که اسرائیل را غده سرطانی منطقه معرفی کردند که باید جراحی شود، ادامه داد: برخورد با رژیم اشغالگر اسرائیل حرکتی بود که از سوی تفکر انقلابی دنبال می‌شد و خوشبختانه در مقاطع مختلف این شکل مقاومت به اندازه و جغرافیای خودش به وجود آمد. تدریجاً این جبهه مقاومت گسترش یافت و مبارزه با اسرائیل توسط ملت مظلوم فلسطین در جای جای منطقه به یک سرنوشت تبدیل می‌شود.

وی از عملیات طوفان الاقصی به سرنوشت دو جریان حق و باطل نام برد و گفت: این عملیات سرنوشت‌ساز هم برای جریان حق و هم برای جریان باطل است. چنانکه در بیانات مقام معظم رهبری آمده اگر امریکا و اسرائیل دست از پا خطا کند، حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، نه اینکه حتماً با سلاح نظامی باشد؛ اگرچه امروز در منطقه سلاح نظامی می‌تواند یک ابزار تعیین‌کننده در میدان جنگ باشد، اما تعیین‌کننده این سلاح، اراده ملت‌هاست. بیش از آنکه اسرائیل و امریکا از داشتن سلاح در منطقه نگران باشند، از این تفکر و اراده جبهه مقاومت در منطقه هراسان است.

مولوی حقیقی بیان کرد: آنچه که امروز در سرزمین اشغالی و در نبرد سرنوشت‌ساز میان جبهه حق و باطل در غزه اتفاق می‌افتد، ما را به این سمت هدایت می‌کند که پیروزی شما نزدیک و قطعی است. راه حق گرفتاری دارد و امروز ملت مظلوم فلسطین در خط مقدم، شهید، اسیر و مجروح می‌دهند، این موضوع نشان از اراده جدی آن‌هاست و این مرحله، مرحله مذاکره و توقف نیست.

وی اظهار کرد: اگر توقف در روند مقاومت صورت گیرد، به راحتی نخواهیم توانست سر بلند کنیم، زیرا با این حرکت خصمانه و ددمنشانه‌ای که اسرائیل انجام داد و در یک عملیاتش بیش از 3500 نفر از بی‌دفاع‌ترین و مظلوم‌ترین انسان‌هایی که مجروح میدان جنگ بودند را در بیمارستان بمباران کرد، عصبانیت ملت‌های مسلمان دور و نزدیک را بیشتر کرد و امروز اگر اراده ملت‌ها و دولت‌ها به صورت یکپارچه برای مقابله با اسرائیل با توجه به آنچه خداوند متعال در آیه 5 سوره «اسراء» فرموده: « فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا پس همين كه وعده‌ى نخستين فتنه فرا رسد، گروهى از بندگان توانمند و جنگجوى خويش را (براى سركوبى شما) بر انگيزيم. پس درون خانه‌ها را جست‌وجو كنند (تا فتنه‌گران را يافته كيفر دهند) و آن، وعده‌اى قطعى است» بدانید که پیروز از آن ماست.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: امروز بسیاری از دولت‌ها برآنند که مسئله فلسطین، مسئله شیعه و سنی نیست، بلکه مسئله آزادگی است؛ درسی که سیدالشهدا(ع) در کربلا به ما آموخت تا امروز ملت مسلمان در سراسر دنیا، حامی و پشتیبان مجاهدینی فی سبیل الله هستند که در خط مقدم با اسرائیل می‌‎جنگند و جبهه مقاومت بیش از گذشته آمادگی مبارزه و مقاومت دارد. ان شالله با وعده الهی و چنانکه ولی فقیه ما فرمودند پیروزی نزدیک است، این سرنوشت به حذف صهیونیست از سرزمین مقدس منتج خواهد شد.

انتهای پیام
captcha