سلامت روان با آشنایی قرآن و مفاهیم دینی بهبود پیدا می‌کند
کد خبر: 4175665
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

سلامت روان با آشنایی قرآن و مفاهیم دینی بهبود پیدا می‌کند

جواد احمدیان، با بیان اینکه یکی از موارد مداخله مثبت، آشنا شدن با قرآن و مفاهیم دینی است، گفت: سلامت روان و سلامت فردی در جامعه با آشنایی قرآن و مفاهیم دینی بهبود پیدا می‌کند.

جواد احمدیان، معاوندانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جواد احمدیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، ۲۴ مهرماه، در همایش هفته سلامت روان که در مرکز آموزشی و درمانی رازی تبریز برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضروریات زندگی بشر آرامش است، گفت: وقتی سلامت تعریف می‌شود، آن را سلامت بهداشت، سلامت جسمی، روحی روانی و اجتماعی تلقی می‌کنند بنابراین سلامت جسم و روان لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: پیشگیری و آموزش بهداشت روان باید در اولویت قرار گیرد اگر صبر کنیم و در چنین مسائلی مداخله نکنیم کار از کار می‌گذرد و مهار آن غیرممکن می‌شود.

احمدیان، با اشاره به اینکه آموزش مشکلاتی که افراد از بدو تولد به آن دچار می‌شوند را ندیده‌ایم، گفت: ما باید مشکلات افراد را از زمان به دنیا آمدن لحاظ کنیم و نسبت به آنها آموزش‌هایی ارائه دهیم تا فرد بداند در مواجه با مشکلات چگونه به آن غلبه کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: موضوع سلامت روان را به‌صورت پیشگیرانه مطرح کنیم تا کار به جایی نکشد که مداخله روانشناسی به روانپزشکی تغییر پیدا کند، آموزش‌های لازم برای والدین صورت گیرد تا فرزند سالم را تحویل جامعه داده و استرس‌های حین تحصیل و کنکور، مشکلات ورود به خانواده، فرزندآوری آنها کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مداخله مثبت، آشنا شدن با قرآن و مفاهیم دینی است، گفت: سلامت روان و سلامت فردی در جامعه با آشنایی قرآن و مفاهیم دینی بهبود پیدا می‌کند که به کاهش استرس در همه‌ مسائل افراد منجر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha