مکتب اسلام توسط نخبگان به جامعه معرفی شود
کد خبر: 4174847
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

مکتب اسلام توسط نخبگان به جامعه معرفی شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه از فرهیختگان استان تقاضامندم کمک کنند که دید و مکتب اسلام که خاتم دین هاست به خوبی در جامعه معرفی شوند، گفت: اساس جامعه با آسیب های اجتماعی نابود می شود در این راستا هرکدام باید با سلاح نهی از منکر وارد شویم و مسوولیتی را در جهت بهبود وضعیت اجتماعی جامعه بر عهده بگیریم.

مکتب اسلام توسط نخبگان به جامعه معرفی شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، جلسه فرهنگی و زنان نخبه، کارآفرین و اساتید دانشگاه روز چهارشنبه 19 مهرماه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

وی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: اگر همه مکاتبی که به عنوان دین مطرح هستند در کنار اسلام به صورت تطبیقی قرار داده شوند،فاصله آن ها از زمین تا آسمان است و تشریح آن برای جامعه بر عهده اساتید است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امام علی (ع) در توصیه به یکی از فرزندانش می‌فرماید « فَإِنَّ الْمَرْأَهَ رَیْحَانَهٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَه» اظهار کرد: واژه «قهرمان» در اینجا به معنای پیش‌کار، کارپرداز، خدمت‌کار، خادم و مسئول خرید و رتق و فتق کننده امور منزل است، زنان امروز افزون بر تربیت فرزندان شایسته در همه عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … حضور دارند.

حسینی محراب با اشاره به اینکه در قرآن کریم حضرت فاطمه زهرا (س)، آسیه و خدیجه الگویی برای زنان و مردان مومن هستند؛ افزود: کشورهای غربی به دلیل فرهنگ و تعریفی که از زن دارند براساس دیدگاه های روانشناسی، جامعه شناسی و جریانات رسانه ای مخصوصشان زنان را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که کلام های گهربار مقام معظم رهبری و احادیث دینی ما در بسته بندی زیبا مطرح شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از فرهیختگان استان و حاضران جلسه تقاضامندم کمک کنند که دید و مکتب اسلام که خاتم دین هاست به خوبی در جامعه معرفی شوند.

حسینی محراب ابراز داشت: اساس جامعه با آسیب های اجتماعی نابود می شود در این راستا هرکدام باید با سلاح نهی از منکر وارد شویم و مسوولیتی را در جهت بهبود وضعیت اجتماعی جامعه بر عهده بگیریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه جاهلیت پیش از اسلام در برخی از مناطق حاکم است و سبب تن دادن به ارزش های غیر انسانی و قتل‌های ناموسی می شوند، گفت: مقام معظم رهبری وارد میدان شدند و در استان صحبت کردند؛ همچنین با بزرگان نیز درخصوص این معضل صحبت شد، موضوع قتل های ناموسی باید در اتاق فکرهای فرهیختگان به بحث گذاشته شود و در کلاس ها به آن بپردازیم و راهکارهای لازم برای رفع آن ارائه شود.

حسینی محراب با تاکید بر ضرورت صیانت از دختران نوجوان در مقابل شبهه های فضای مجازی اظهار داشت: شبهه هایی که در فضای مجازی وجود دارد، بر نوجوانان تاثیر می گذارد، از این رو باید به این شبهات پاسخ داد و جوانان را نسبت به اهداف دشمن آگاه کرد.

وی با بیان اینکه مدیری که توانایی انجام کار را ندارد باید کناره گیری کند، تصریح کرد: یکی از اولویت های سفر رییس جمهور را بر این قرار دادیم که در هر شهر یک پارک بانوان تاسیس شود. استاندار خوزستان عنوان داشت: بانوان امروز از نظر تحصیلات و سطح علمی پیشتازند.

انتهای پیام
captcha