هنرمند متعهد در نمایش جنایات اسرائیل ساکت نمی‌ماند + صوت
کد خبر: 4174530
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
حمید بهمنی در واکنش به حوادث اخیر فلسطین:

هنرمند متعهد در نمایش جنایات اسرائیل ساکت نمی‌ماند + صوت

یک فیلمساز گفت: هنرمند متعهد باید نشان دهد اسرائیل در 75 سال گذشته تا چه حد به مردم فلسطین ظلم کرده و به انحای مختلف دست به نسل‌کشی زده است.

حمید بهمنی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه رسانه باید زبان مردم فلسطین باشد، گفت: جریانسازی عملیات «طوفان الاقصی» یک رویداد جهانی است که تمام خبرهایش به گوش مردم جهان می‌رسد. در این میان رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند آنچه رخ می‌دهد را به صورت تحریف‌شده به تصویر کشند. در چنین شرایطی وظیفه همه هنرمندان است که تمام تلاش خود را انجام دهند تا با ساخت آثار هنری یا اظهارنظرهایشان حقایق را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: فیلمسازی که می‌خواهد در این حوزه کاری انجام دهد حتماً باید به قیام مردم فلسطین معتقد و آن را با تمام وجود قبول داشته باشد وگرنه اگر صرفاً بخواهد سفارشی را جلوی دوربین برد آن کار هیچ تأثیرگذاری به همراه نخواهد داشت. هنرمند متعهد باید نشان دهد اسرائیل در 75 سال گذشته تا چه حد به مردم فلسطین ظلم کرده و به انحای مختلف دست به نسل‌کشی زده است.

بهمنی ادامه داد: شب گذشته برنامه‌ای دیدم که در آن فردی اروپایی اطلاعاتی می‌داد مبنی بر اینکه اسرائیل در 75 سال گذشته با مسموم کردن محصولات غذایی فلسطینیان در پی از بین بردن نسل آنهاست. این قبیل موضوعات قادر است موضوع بسیار خوبی برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها باشد. البته برنامه‌سازی در این مورد تنها به دوران جنگ نباید محدود باشد بلکه بعد از پیروزی ملت فلسطین باید فیلم‌های مختلفی با محوریت جهاد مردم فلسطین ساخته شود.

کارگردان فیلم «آن مرد آمد» با بیان اینکه رسانه‌های تبلیغی استکبار در پی مظلوم‌نمایی دروغین برای اسرائیل هستند، بیان کرد: ذات اسرائیل و صهیونیست به گونه‌ای است که به‌هیچ‌وجه با مظلومیت همخوانی ندارد حتی این نکته را دوستان اسرائیل هم می‌دانند. چگونه می‌توان رژیم غاصبی که کودک‌کشی می‌کند را مظلوم در نظر گرفت؟ رژیم  غاصب صهیونیستی بزرگ‌ترین عامل ترور در دنیا است که به انحای مختلف نخبه‌های علمی را می‌کشد. برای تصویری‌گری این وحشی‌گری همان‌گونه که گفتم باید هنرمند متعهد وجود داشته باشد تا حقایق را برملا کند.

کد

این فیلمساز ادامه داد: مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها دیگری برای مردم دنیا مهم نیست زیرا دست‌های خون‌آلود آنها برای مردم افشا شده است. گواه بارز این امر، تظاهراتی است که برای علیه اسرائیل در سراسر دنیا برپا می‌شود. در شرایط فعلی تلویزیون می‌تواند نقش مؤثرتری نسبت به سینما داشته باشد چون کار در سینما مستلزم زمان است اما تلویزیون در بحث خبررسانی قادر است اتفاق‌های خوبی را رقم زند.

وی در انتها درباره عملکرد مدیران نیز چنین توضیح داد: اگر مدیر و مسئولی در این رابطه دردمند و معتقد باشد برنامه‌ریزی تولیدات سینما و تلویزیون را در راستای احقاق حق مردم فلسطین استوار می‌کند. مدیران باید به جای تولید فیلم و سریال‌هایی که صرفاً وقت پرکن هستند به سمت کارهایی با محوریت فلسطین پیش روند.

انتهای پیام
captcha