مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری افتتاح شد + عکس
کد خبر: 4174061
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری افتتاح شد + عکس

مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) با حضور قائم‌مقام معاونت آموزش حوزه علمیه کشور، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

افتتاح مرکز تخصصی شیخ مفید

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی، قائم‌مقام معاونت آموزش حوزه علمیه کشور، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان و با سخنرانی حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه استان و با حضور میهمانان ستادی، مدیران، معاونین آموزش و اساتید مدارس علمیه چهارمحال‌وبختیاری و جمعی از اساتید و طلاب، مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) امروز، ۱۷ مهرماه در این مرکز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در این آیین با اشاره به اینکه مرکز تخصصی شیخ مفید در سال ۹۳ در رشته کلام اسلامی کار خود را آغاز کرد، گفت: در سال‌های بعد رشته‌های تفسیر و علوم قرآن و مشاوره اسلامی و حقوق و قضای اسلامی و تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان به این مرکز اضافه شد و بعضاً فارغ‌التحصیلانی در این رشته داشته‌ایم که در نهادهای و سازمان‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی با ذکر اینکه تا چندی پیش مرکز تخصصی شیخ مفید هنوز رسمی نشده بود، ادامه داد: خوشبختانه کد این مرکز از سوی شورای گسترش حوزه علمیه صادر شده است و تفاوت فعالیت این مرکز از امروز که رسماً افتتاح می‌شود این است که در گذشته ناچار بودیم در یک دایره محدود و تنها چند رشته را تحت اشراف مراکز تخصصی شهر مقدس قم تعریف کنیم. امروز اما حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری این امکان را دارد که با ظرفیت‌سنجی و ظرفیت‌سازی اقدام به دایر کردن رشته‌های تخصصی داشته باشد. 

سعیدی بیان کرد: با پیگیری‌ها، عنایت و حمایت مستمر نماینده ولی‌ فقیه در استان در سال‌های اخیر تا کنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات در جهت انجام پروژه‌های حوزه علمیه استان هزینه شده است که با کمک همه مسئولان و مدیران این نهاد در استان امروز شاهد افتتاح این مرکز تخصصی و این اتفاق مبارک در استان هستیم که جای تبریک دارد.

مدیر حوزه علمیه استان تأکید کرد: مرکز تخصصی شیخ مفید(ره) چهارمحال‌وبختیاری در کنار دیگر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه کشور تلاش دارد تا به تربیت نخبگان و عالمان بپردازد و مرزبان دفاع از حقیقت شیعه باشد؛ این مراکز تخصصی باید پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه‌های دانشی گوناگون شامل قرآن کریم، حدیث، تفسیر، فقه و اصول، کلام، مشاوره، تبلیغ، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، روانشناسی، مدیریت اسلامی و ... باشند.

سعیدی تأکید کرد: امید و تلاش ما این است که تعداد رشته‌های تخصصی مرکز شیخ مفید استان در یک بازه پنج ساله به ۳۰ رشته افزایش یابد. 

وی در پایان گفت: اکنون که این ظرفیت در استان ایجاد شده است از طلاب و دانش‌پژوهان انتظار داریم که این فرصت را غنیمت بدانند. امروز ما ۱۲ مرکز فعال حوزه علمیه در استان داریم که این یک فرصت و ظرفیت خوب در استان است و امیدواریم حوزویان و طلاب دانش‌اندوزی را در سطح بالا ادامه دهند و علم خود را در راستای عملیاتی سازی در جامعه هدف به کار بگیرند.

یادآور می‌شود، در حال حاضر رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، کلام اسلامی، مدیریت اسلامی، حقوق و قضای اسلامی، تبلیغ (گرایش کودک و نوجوان) در مرکز تخصصی شیخ مفید استان دایر است و به زودی در پذیرش تکمیل ظرفیت، سه رشته دیگر به این مرکز علمی و پژوهشی اضافه خواهد شد. تبدیل این مجموعه از مرکز تخصصی به مؤسسه آموزش عالی حوزوی از اهداف بعدی حوزه علمیه استان اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha