راهیابی 30 قرآن‌پژوه مشهدی به سطح استانی مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4173975
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

راهیابی 30 قرآن‌پژوه مشهدی به سطح استانی مسابقات قرآن بسیج

مسئول بخش خواهران دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج بلال مشهد گفت: در مرحله ناحیه‌ای مسابقات قرآنی بیش از 700 نفر شرکت کردند که حدود 120 نفر از آنها منتخب شدند و از کل این منتخبین نزدیک به 30 نفر انتخاب شدند که به مرحله استانی راه یابند.

مسابقات قرآنفاطمه سادات حسینی، مسئول بخش خواهران دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج بلال مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص افتتاح مدرسه تخصصی قرآن در این دارالقرآن، اظهار کرد: مدرسه تخصصی قرآن و عترت در سه حوزه فعال شده است. این مدرسه تخصصی که امسال ثبت‌نام ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی را انجام داده است، در سه مقطع مهدکودک، پیش‌دبستانی و کلاس اول فعال شده است. همچنین سال تحصیلی 1402-1403 را با 10 دانش‌آموز کلاس اولی آغاز کرده‌ایم، اما ثبت‌نام همچنان ادامه دارد. 

وی در خصوص حوزه‌ فعال دیگر مدرسه تخصصی قرآن، تصریح کرد: اولین حوزه تربیت مربیان تخصصی قرآنی در سطح شهر مشهد بوده. این امر در تابستان امسال صورت گرفته است و 50 مربی تخصصی در این طرح تربیت شده‌اند، همچنین دومین حوزه فعال هم در خصوص تربیت قرآن‌پژوهان است که 1000 قرآن‌پژوه در این دوماه تعلیم دیده‌اند. سومین حوزه نیز مربوط به تولید محصولات قرآنی بوده است که اکنون در حال اقدام است و هنوز محصولی به بازار ارائه نشده است. 

مسئول بخش خواهران دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج بلال مشهد بیان کرد: محتوای آموزشی که در مدرسه تخصصی قرآن به دانش‌آموزان تدریس می‌شود، محصول دارالقرآن است و به صورت تخصصی تربیتی طراحی شده است و اجرا می‌شود. 

برگزاری 30امین دوره قرآن و عترت بسیج

حسینی درخصوص اختتامیه این دوره از مسابقات قرانی ناحیه بسیج، ادامه داد: در تاریخ 13 مهرماه 1402 اختتامیه مسابقات قرآنی در سطح ناحیه‌ای ناحیه مقاومت بسیج برگزار شده است. در ابتدا مسابقات در سطح مساجد و پایگاه‌ها برگزار می‌شود، برگزیدگان این سطح وارد مرحله ناحیه‌ای و بعد از مرحله ناحیه‌ای افراد برگزیده وارد سطح استانی و کشوری می‌شوند. در مرحله ناحیه‌ای این مسابقات بیش از 700 نفر شرکت کردند که حدود 120 نفر از آنها منتخب شدند. از کل این منتخبین نزدیک به 30 نفر انتخاب شدند که به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی افزود: اختتامیه مرحله شهرستانی یا همان ناحیه‌ای با حضور مسئولان مهم کشوری و شهرستانی اعم از مسئولین تعلیم و تربیت نواحی مشهد، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و شهردار منطقه و... برگزار شده است. مرحله کشوری این مسابقات در انتهای آبان ماه برگزار خواهد شد.

مسئول بخش خواهران دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج بلال مشهد اظهار کرد: برگزاری این مراسم و مسابقات قرآنی باعث شناخت ظرفیت‌ها و نخبه‌های قرآنی مناطق مشهد، حومه‌ آن و دیگر روستاهای شهر می‌شود. زیرا بسیاری از این قرآن‌پژوهان در مناطق محروم هستند و زمینه‌ای برای شکوفایی آنها وجود نداشته است. همچنین این پایگاه نخستین پایگاهی است که در سطح مشهد مجوز برگزاری دوره‌های تربیت معلم را کسب کرده است.

انتهای پیام
captcha