برگزاری جشن «روز کودک» در حوزه علمیه خواهران اردبیل
کد خبر: 4173966
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

برگزاری جشن «روز کودک» در حوزه علمیه خواهران اردبیل

جشن «روز کودک» با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در حوزه علمیه خواهران اردبیل برگزار شد.

برگزاری جشن «روز کودک» در حوزه علمیه خواهران اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به‌مناسبت روز جهانی کودک مراسم جشن ویژه کودکان و مادران در محل حوزه علمیه خواهران با اجرای برنامه‌های از قبیل سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، مسابقه با حضور عمو روحانی، حضور پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)، تجلیل از مادران دارای سه فرزند و بالاتر و اهدای هدیه به کودکان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، 17 مهرماه در این مراسم در سخنانی به اهمیت تربیت صحیح کودکان تاکید کرد و گفت: تربیت صحیح و زمینه سازی شکوفا شدن استعداد‌ها نکته مهمی است که باید در کنار توجه به رفاه کودکان مورد توجه والدین قرار گیرد.

وی ابراز محبت به کودکان را در سنین نوجوانی و جوانی عامل موثر در تقویت هویت فردی و اجتماعی آنان عنوان کرد و افزود: پدر و مادر نقطه امید و آرامش کودک است. کودکان همواره نیاز به محبت، شادی و حمایت دارند و زمانی هیجانی مثبتی و احساسی خوشایند از خود بروز می‌دهند که نیاز‌های عاطفی و تمایل به دیده شدن در آن‌ها مرتفع شود و توجه والدین در این راستا در هرسنی بویژه نوجوانی و جوانی امری مهم است و نتیجه اش سلامت روحی و روانی فرزند است. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل آشنایی با تعالیم قرآن را اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند عنوان کرد و افزود: اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند آشنایی با تعالیم قران کریم است چنان‌که امام علی (ع) در این رابطه فرموده است: از جمله حقوق فرزند بر پدر و مادر این است که نامی نیکو بر او بنهد و به‌خوبی تربیتش کند و قرآن را به او بیاموزد.

انتهای پیام
captcha