رسانه‌ ابزاری قوی برای ترویج کارکردهای وقف است
کد خبر: 4173816
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز:

رسانه‌ ابزاری قوی برای ترویج کارکردهای وقف است

حجت‌الاسلام علی دشتکی با تأکید بر ضرورت ترویج وقف‌های جدید گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهیم برای آگاه‌سازی مردم در زمینه‌های مختلف وقف فعالیت کنند که یکی از این وقف‌ها وقف پول است تا مردم بدانند که وقف فقط به حوزه املاک و اشیا محدود نمی‌شود.

وقف صدقه جاریه

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، 16 مهرماه در هفتمین همایش وقف و رسانه که در سالن همایش آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص اهمیت و جایگاه وقف آیات متعددی داریم که در آیات ۱۷۷ سوره مبارکه بقره و ۴۲ سوره آل‌عمران در رابطه با احسان، صدقه و نیکوکاری به این امر مهم اشاره و تأکید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای وقف سلامت اجتماعی است، تصریح کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی توسعه وقف و موقوفات است، چراکه موقوفات عامل توسعه، ازدواج آسان و کمک به نیازمندان است که این مسائل از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه اصحاب رسانه در جهت سوق دادن مردم به امر وقف نقش بسزایی دارند، افزود: رسانه‌ها در تبیین و ترویج این امر خطیر مؤثر و از صدقات این امر خیر نیز، بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به فرمایش رسول گرامی اسلام «لِکُلِّ حَسَنَةٍ ثَوابا» که برای هر حسنه‌ای ثوابی است، بیان کرد: از جمله برکات وقف در جامعه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و نهادینه شدن سلامت اجتماعی است. سال گذشته 24 وقف جدید در استان داشتیم و در مجموع حدود یک هزار و 400 موقوفه در البرز وجود دارد که این موقوفات شامل 15 هزار رقبه است.

دشتکی توضیح داد: خوشبختانه اوقاف البرز طی دو سال گذشته با اطلاع‌رسانی و برگزاری چنین همایش‌هایی گام‌های مؤثری در جهت ترویج فرهنگ وقف برداشته است و طبق آمار در این بازه زمانی 200 وقف در استان ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه وقف به دو دسته عام و خاص تقسیم می‌شود، اظهار کرد: اولویت اول بعد از حفظ و حراست از موقوفات، بحث بهره‌وری از موقوفات است که طی یک سال اخیر برنامه مؤثری در استان انجام شد تا جایی که خروجی و بهره‌وری آن صد درصد رشد داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه بر ضرورت ترویج وقف‌های جدید تأکید کرد و گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهیم برای آگاه‌سازی مردم در زمینه‌های مختلف وقف فعالیت کنند که یکی از این وقف‌ها وقف پول است تا مردم بدانند که وقف فقط به حوزه املاک و اشیا محدود نمی‌شود.

وی بیان کرد: در وقف پول مردم می‌توانند از طریق درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری پول‌های وقف‌شده نیت خود را اجرایی کنند که در این راستا در حال حاضر سه نفر در استان در حوزه وقف پول وارد شدند.

انتهای پیام
captcha