انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد اردبیل و حوزه علمیه
کد خبر: 4173191
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد اردبیل و حوزه علمیه

با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های کمیته امداد و حوزه علمیه، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد اردبیل و حوزه علمیهبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های کمیته امداد و حوزه علمیه، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد منعقد شد.

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، 12 مهرماه در دیدار با مدیرکل حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: کاهش فقر، ارتقای باورهای فرهنگی، توسعه تعاملات اجتماعی و ایجاد اشتغال از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت همواره در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: می‌کوشیم سطح فکری و فرهنگی مددجویان را با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی افزایش دهیم تا آنها راحت‌تر بتوانند در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اعلام کرد: نقش مبلغان و مشاوران دینی در مددرسانی بسیار اهمیت دارد که تلاش بر این است تا بیش از پیش از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کنیم.

وی تبلیغ و ترویج انفاق و احسان در جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: طلاب و روحانیون می‌توانند در این خصوص اقدامات گسترده‌ای را در جهت جریان‌سازی فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه به انجام رسانند.
در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیرکل حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: همواره طلاب و روحانیون پیشقدم در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در کنار کمیته امداد برای رفع مشکلات و دغدغه اقشار آسیب‌پذیر هستیم، افزود: جریان سازی انفاق در جامعه یکی از نکات ضروری است که باید همواره نسبت به آن توجه داشت.

نوروزی گفت: معنویت اگر در جامعه جاری و ساری شود، آنگاه دید همه نسبت به فقرا تغییر می‌یابد تا با دستگیری از نیازمندان توشه‌ای بهتر در دنیا و آخرت برای خود تهیه کنند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه استان اردبیل با اشاره به اینکه با همیاری و همکاری هرچه بیشتر باید مشکلات و مسائل پیش‌روی مددجویان را برطرف کنیم، گفت: امید است در قالب این تفاهم‌نامه به اهداف مورد نظر در ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان و همچنین اشتغال پایدار دست یابیم.

انتهای پیام
captcha