به قدر توان فاصله خود را از قرآن کم کنیم
کد خبر: 4172756
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

به قدر توان فاصله خود را از قرآن کم کنیم

مسئول دارالقرآن وزارت نیرو با تأکيد بر مطالبه اخلاقی قرآن و پیامبر(ص) تصریح کرد: در هر عرصه‌ای که هستیم باید بدانیم چقدر با سبک زندگی قرآنی فاصله داریم، مدیر در مدیریتش، روحانی در رسالت تبلیغ، پدر و مادر و همه ما در جامعه، باید به قدر توان فاصله خود را از قرآن کم کنیم.

مهدی قبادی، مسئول دارالقرآن وزارت نیروبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی قبادی، مسئول دارالقرآن وزارت نیرو، امروز ۱۰ مهرماه در محفل انس با قرآن که در اداره صنعت آب و برق استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست‌و دومین محفل قرآنی وزارت نیرو اظهار کرد: به مناسبت پاسداشت قرآن کریم از ابتدای دهه ولایت وزارت نیرو در مقابل قرآن سوزی دشمنان با راهبرد قرآن دوستی ۲۲ محفل قرآنی را در سطح کشور برگزار کرده است.

وی با اشاره به راهبردهای شورای فرهنگی وزارت نیرو در عرصه قرآنی افزود: باید به چند نکات درس آموز قرآنی از پیامبر(ص) در زندگی خود اهتمام ورزیم؛ امروز جامعه و محیط کار به شدت نیازمند این توجهات است، یکی از توصیه‌های پیامبر(ص) آبرو داری است اینکه گناه دیگران را بپوشانیم تا گناه ما در قیامت پوشانده شود. 

قبادی ادامه داد: اگر می‌خواهیم زندگی قرآنی داشته باشیم، باید به توصیه قرآنی پیامبر(ص) توجه کنیم، که عیب پوشی کنیم، یک نکته که فرهنگ و اخلاق ما را زشت و غبارآلود کرده این است که در فضای جامعه رازدار یکدیگر خصوصا همکارانمان نیستیم.

وی با تأکيد بر مطالبه اخلاقی قرآن و پیامبر(ص)  تصریح کرد: بدانیم که چقدر با سبک زندگی قرآنی فاصله داریم، مدیر در مدیریتش، روحانی در رسالت تبلیغ، پدر و مادر و همه ما در جامعه، باید به قدر توان فاصله خود را از قرآن کم کنیم، به فرموده مقام معظم رهبری اگر دشمنان به قرآن اهانت می‌کنند علت اصلی آن دوری ما از قرآن است بنابراین باید بازگشت به سیره و فرهنگ قرآن داشته باشیم.

مسئول دارالقرآن وزارت نیرو بیان کرد: مدیران ما اخلاق قرآنی را به کار ببرند و حاکمیت اخلاق قرآنی در جای‌جای بدنه وزارت نیرو باید تحقق پیدا کند، خوشبختانه امروزه در دولت انقلابی و ولایی، وزارت نیرو علاوه بر خدمت گذاری دارای مدیرانی قرآنی و ولایی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با تدابیر وزارت نیرو شاهد صرفه جویی بزرگ برای انقلاب اسلامی بودیم، گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ مگاوات برق صرفه‌جوی شد، بسیار کم قطعی برق داشتیم با وجود اینکه بعضی از نیروگاه‌ها از مدار خارج شد اما باز مدیریت شد این اتفاق بزرگ در تاریخ جمهوری اسلامی بود، بنابراین اگر نشاط و طراوت قرآنی نباشد اینگونه مسائل تحقق پیدا نمی‌کند. 

قبادی تصریح کرد: در سال گذشته حضور بیش از ۱۳ هزار نفر از کارمندان و خانواده‌های وزارت نیرو در مسابقات قرآن برگ زرین و درخشانی در عرصه قرآنی کشور بود در این وزارت گرامیداشت و عزیزداشت فرهنگ قرآن از دهه ولایت تا کنون ۲۲ محفل قرآنی برگزار شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهر ماه به ۳۰ محفل در سطح کشور برسد.

وی افزود: مدیران و کارمندان این مجموعه هم در عرصه آب و برق پیشتاز و هم در عرصه فرهنگی و دینی رتبه اول را دارند بنابراین اگر می‌خواهیم پیشبرد فعالیت‌ها گسترده‌تر شود با قرآن دوستی می‌توانیم به مشکلات فائق شویم  ودر سایه سار قرآن است که می‌توانیم موفق باشیم.

مسئول دارالقرآن وزارت نیرو با تأکید بر اینکه مدیران صنعت آب و فاضلاب استان تقاضا داریم برپایی جلسات و کرسی‌های تلاوت قرآن را جدی بگیرند و با دعوت از چهره‌های شاخص قرآنی حلاوت و شیرینی قرآن را به ذائقه کارمندان این مجموعه بچشانند و فعالیت‌های قرآنی را توسعه و ترویج دهند.

انتهای پیام
captcha