دشمن به دنبال اختلاف شیعه و سنی در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4172681
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

دشمن به دنبال اختلاف شیعه و سنی در جامعه اسلامی است

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف شیعه و سنی در جامعه اسلامی است،گفت: می‌داند شیعه و سنی در ایران با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. همه جا اختلاف نظر وجود دارد اما این اختلاف نباید منجر به شقاق و تفرقه شود.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در گیلان امروز، 10 مهرماه در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت و شیعه به مناسبت هفته وحدت با تبریک فرا رسیدن ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: وحدت میان حکومت اسلامی از آغازین دوره‌های اسلام همراه با دین بوده اما امام راحل آن را نهادینه کرد و امروز هم خلف صالح آن رهبر معظم انقلاب این مسیر را محکم استمرار بخشیده‌اند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به برکت اسلام، قرآن و رهبری امامین انقلاب شکل گرفت که بسترساز عدالت در دنیاست، همه خرد و طوائف اعتراف دارند که بهتر از این نظام گزینه‌ای نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اسلام زبانزد عام و خاص شده، تصریح کرد: دشمن به دنبال اختلاف شیعه و سنی در جامعه اسلامی است، می‌داند شیعه و سنی در ایران با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. همه جا اختلاف نظر وجود دارد اما این اختلاف نباید منجربه شقاق و تفرقه شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اتحاد میان امت اسلامی با پرچمداری ایران اسلامی بیان کرد: جهان اسلام می‌تواند با اتحاد حول وجود پربرکت نبی مکرم اسلام(ص) هوشمندانه با دشمنان خدا مقابله کند و راه سلامت را بپیماید.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و برابری بین شیعه و سنی گفت: علمای و روحانیون شیعه و سنی باید بر مبنای عدالت و عقلانیت سخن بگویند و نباید جوری بگویند که نظام زیر سوال برود زیرا هر شخصی که با کلام خویش زمینه ساز ایجاد افتراق و اختلاف بین وحدت شیعه و سنی شود، مغضوب امت اسلام می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی گفت: تمرکز برنامه‌های تبلیغی رسانه‌ای دشمنان بر روی شیعیان و اهل تسنن ایران ناشی از قدرت تأثیرگذاری و اقتدار روزافزونی است که با خون پاک شهدای بزرگ این سرزمین در منطقه و جهان حاصل شده است. این جایگاه زمینه ساز تبلور بصیرتی است که می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان را به درستی تشخیص داده و در بستر تأسی از آموزه‌های اسلام اصیل، مکر و کین بدخواهان این مرز و بوم را به خودشان بازگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توسعه متوازن در استان بیان کرد: روند اجرای طرح‌هایی مانند کمربندی تالش که نقش مؤثری در تسهیل تردد و رونق گردشگری منطقه دارد، تسریع شود.

حجت‌الاسلام حسین‌پور، مسئول دفتر ائمه جماعت اهل تسنن گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: نماد وحدت و همدلی را بین شیعه و سنی در استان شاهد هستیم، علمای اهل سنت پرچمداران بصیرت در مناطق سنی نشین هستند.

انتهای پیام
captcha