دنیا به دنبال گفتمانی تمدن‌ساز است
کد خبر: 4171774
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

دنیا به دنبال گفتمانی تمدن‌ساز است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: امروز بشریت بسیاری از گفتمان‌ها را تجربه کرده است و دنبال گفتمانی است که آرامش‌بخش، هویت بخش و تمدن‌ساز باشد.

مینو اصلانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی سپاه زرندیه، مینو اصلانی، رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اجتماع بزرگ جوانان در زرندیه، با اشاره به رشد افسار گسیخته بی‌بندو باری در غرب و صحبت‌های بسیاری از اساتید غربی در این رابطه، گفت: خود غربی‌ها اعتراف کرده‌اند که از رشد فساد و فحشا در غرب خسته شده و اذعان دارند که یکی از مشکلات اصلی غرب بحران هویت است.

اصلانی با یادآوری اثرات حجاب بر روی جوامع غربی ادامه داد: تمام تلاش غرب برای خدشه‌دار کردن اسلام این است که نمی‌خواهند پیام عزت، احترام و شرف اسلام به جوامع غربی برسد.

 این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) به برخی از حوادث دفاع مقدس همچون دختران مدرسه زینبیه میانه به عنوان الگوهای همیشه زنده دختران امروز اشاره کرد و افزود: رژیم بعث کینه دختران این مدرسه را داشت و با وجود اعلام بمباران کردن آن مدرسه، باز دختران غیور آن مدرسه از تهدیدات دشمن عقب‌نشینی نکرده و سنگر درس را خالی نکردند و با اهدای شهدای زیادی نام خود را در تاریخ جاودانه کردند و امروز این احساس مسئولیت دختران دفاع مقدس در خون جوانان و نوجوانان دختر و پسر ما می‌جوشد.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه پیشینه تاریخی کشور، اضافه کرد: دشمنی که بی‌هویت است نمی‌تواند این تاریخ و تمدن را ببیند و به فکر ضربه زدن به آن است و ما باید با مطالعه پیشینه تاریخی خود این اجازه را به دشمن ندهیم.

اصلانی جامعه بشری امروز را در پیچی تاریخی خواند و افزود: امروز بشریت بسیاری از گفتمان‌ها را تجربه کرده است و دنبال گفتمانی است که آرامش‌بخش، هویت بخش و تمدن‌ساز باشد و برای تمدن‌ساز بودن باید با رفتار و تقویت بنیه علمی خود دنیا را تحت تاثیر فرهنگ خود قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha