نشست «اتحاد ملی و استکبارستیزی» در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد
کد خبر: 4171323
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

نشست «اتحاد ملی و استکبارستیزی» در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشست تخصصی «اتحاد ملی و استکبارستیزی» با حضور سرهنگ حسن امینی، معاون بازرسی، تعالی فرماندهان و اداره حقوقی سپاه قدس گیلان امروز در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

نشست تخصصی استکبارستیزی در جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشست تخصصی «اتحاد ملی و استکبارستیزی» به همت معاونت فرهنگی و کانون بسیج اساتید جهاددانشگاهی استان با حضور سرهنگ حسن امینی، معاون بازرسی، تعالی فرماندهان و اداره حقوقی سپاه قدس استان و اکبر محمدی‌پور، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی گیلان امروز، چهار مهرماه در مجتمع آموزشی پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان واقع در مسکن مهر رشت برگزار شد. 

سرهنگ امینی، معاون بازرسی و اداره حقوقی سپاه قدس گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: اسلام برای رسیدن به حاکمیت باید به قدرت برسد، تنها حکومتی که توانست برای اسلام اقتدار بیافریند جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به نقش ولایت در پیشبرد اهداف اسلام، افزود: ولایت فقیه برای اسلام اقتدار آفریدند و راهبرد ایجاد کردند، انقلاب اسلامی با وجود همه هجمه‌ها روبه جلو حرکت می‌کند.

امینی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب امام(ره) با هوشمندی تمام دست به نهادسازی زد، گفت: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب حدود 107 نهاد را تأسیس کردند و این نهادهای مولود انقلاب با کمک سه قوا به دنبال تحقق اهداف اسلام بودند که دشمن با دیدن ثبات انقلاب دچار هراس شد و اقدام به ایجاد جنگ تحمیلی کرد.

معاون بازرسی، تعالی فرماندهان و اداره حقوقی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه با مطالعه تاریخ این سرزمین در میابیم پادشاهان ایران مهره‌های شطرنج غرب بودند و ما هم بردگان فرهنگی آنها بودیم، افزود: در این ساختاربندی با موازنه ترین صف بندی، تمام دنیا از صدام حمایت کردند و انقلاب تازه به پیروزی رسیده را با جنگ تحمیلی مواجه کردند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اقدام برای تحقق عدالت بود، تصریح کرد: دشمن در جنگ تحمیلی به شدت از ما شکست خورد اما انقلاب اسلامی صادر شد و در پایان چله اول انقلاب توانستیم به نزدیکترین نقطه رژیم صهیونستی برسیم و به عنوان ام القرای جهان اسلام مطرح باشیم.

امینی با اشاره به اینکه امروز موازنه قدرت در عالم وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی امروز توانسته در همه علوم پیشرفت چشمگیری داشته باشد و به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی گام بردارد.

معاون بازرسی، تعالی فرماندهان و اداره حقوقی سپاه قدس گیلان با بیان هیچ کشوری به اندازه ایران قدرت تحلیل آمریکا را ندارد و آمریکا از این موضوع آگاه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در همه مؤلفه‌ها روبه رشد است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری «ما به قله‌ها نزدیک شدیم».

وی با تأکید بر جهاد تبیین در عرصه جنگ ترکیبی، گفت: جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت و باید با جامعه هدف از حقایق صحبت کنیم. امروز فضای مجازی به گونه‌ای کار می‌کند که صدای حق و حقیقت شنیده نشود و جوانان را هدف قرار داده در این شرایط باید به گونه‌ای در عرصه تبیین ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و معارف اسلام اقدام کنیم تا مانع انحراف جوانان شویم.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان هم در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثارگری، شجاعت و اخلاص جوانانی است که در اوج جوانی از جان خود گذشتند تا اقتدار و امنیت امروز برای کشورمان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه جهاد تمام شدنی نیست و ادامه دارد، افزود: جهاد در زمان جنگ تحمیلی با جهاد در امروز متفاوت است، امروز جهاد در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی است و باید در این عرصه به ویژه در دانشگاه‌ها نقش آفرین باشیم.

انتهای پیام
captcha