دفاع مقدس نماد مقاومت ملت ایران است
کد خبر: 4170485
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
امام جمعه بجنورد:

دفاع مقدس نماد مقاومت ملت ایران است

حجت‌الاسلام رضا نوری هفته دفاع مقدس را نماد مقاومت بزرگ ملت ایران دانست و گفت: دوران دفاع مقدس شکست دنیای استکبار را رقم زد.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، امروز، 31 شهریورماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نماد مقاومت بزرگ ملت ایران است؛ دورانی که شکست دنیای استکبار را رقم زد.

وی افزود: مدت‌های طولانی بود که غرب، قدرت را در دست گرفته و بسیاری از کشورها را مستعمره خود کرده بود و اموال و منافع آن کشورها را به غارت می بردند. به برکت انقلاب اسلامی اتفاقاتی افتاد که انتقال قدرت از غرب به شرق صورت گرفته و امروز دیگر ابرقدرت‌های بزرگ نمی‌توانند هر کاری که دوست دارند را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: دشمن با تمام قوت در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل ما ایستاد و نتوانست این نظام را ساقط کند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهروندان در خصوص یکدیگر حق دینی دارند و باید در رفتارها و تعاملات این حقوق را در نظر گرفت، ادامه داد: اگر دوست ما به گناهی آلوده شد و اشتباهی انجام داد، باید جلوی او را بگیریم و این امر یکی از حقوق افراد نسبت به یکدیگر است.

وی یادآوری واجبات را دیگر امر مهم دانست و گفت: اما این تذکرات باید طوری صورت گیرد که طرف مقابل ناراحت نشود و این برای هر شخص متفاوت است. اگر همنشین ما پس از تذکرات ما به رفتار اشتباه خود ادامه داد، باید آن رابطه و همنشینی را قطع کرد.

انتهای پیام
captcha