دفاع مقدس بدون تحریف برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 4170373
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
سردار احمد فتوحی:

دفاع مقدس بدون تحریف برای نسل جوان تبیین شود

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بازگو کردن سیره زندگی شهدا برای نسل جوان سبب کمرنگ شدن آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، گفت: دوران دفاع مقدس را برای جوانان با بیان صادقانه و به‌دور از هر گونه تحریف و بزرگ نمایی، تبیین کنیم.

احمد فتوحی رزمندهسردار احمد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، اظهار کرد: دفاع مقدس حادثه‌ای بود که در آن اشرار و جنود شیطان گرد هم جمع شدند تا نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و رسما اعلام کردند که این جنگ تا زمانیکه رژیم ایران ساقط شود، پایان نمی‌پذیرد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمان آغاز جنگ تحمیلی، ملت نوپایی بود که به تازگی روی پای خود ایستاده است و از پایان جنگ تحمیلی تاکنون، جمهوری اسلامی مدیون دفاع مقدس است.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: وجود جمهوری اسلامی نشان می‌دهد، کسانی‌که مقاومت کردند و مانع ساقط شدن این کشور شدند ولی‌نعمت هستند، زیرا نگذاشتند خواب پلید دشمنان تعبیر شود، پس باید در هفته دفاع مقدس سر تعظیم فرود آوریم تا همیشه بدانیم چه تلاش‌هایی برای حفظ جمهوری اسلامی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جنگ، آن را مقدس می‌دانیم، افزود: جنگ نمی‌تواند مقدس باشد، اما وقتی از ارزش‌های خویش دفاع کنیم در هر قوم و قبیله‌ای، دین و آیینی و فرهنگ و جغرافیایی قابل احترام است بنابراین زمانیکه دفاع از ناموس و سنت و ارزش‌ها در میان باشد، باید آن را محترم شمرد.

فتوحی در خصوص ویژگی‌هایی که در دفاع مقدس وجود داشت و به عنوان رزمنده قابل لمس بود، تصریح کرد: همه دنیا با تمامی ابزار و امکانات و تجهیزات مدرن خود به کمک حریف ما آمدند و ما دست خالی با کمک، ولی فقیه خود که دل در گروی عشق خدا داشت، به پیروزی رسیدیم و در این کوره حرارت‌زا هیچ فرهنگ و قوم و قبیله‌ای تمرد نکرد و تمام قد ایستاد.

وی ادامه داد: به تعبیر معمار نظام اثبات کردیم که می‌توانیم دست خالی سالیان سال در برابر مستکبرین ایستادگی کرده و سر خم نکنیم لذا پایدارترین و شیرین‌ترین میوه این دوران استقلال، عزت و سربلندی بود که آن به کشور بازگشت و حاصل تلاش‌های شهدا، مادران و پدران شهدا، رزمندگان و ایثارگران بود.

رزمنده دوران جنگ تحمیلی در خصوص اینکه دفاع مقدس چه تاثیری در روند چهل ساله انقلاب داشت، افزود: دفاع مقدس بر اساس نظر مقام معظم رهبری اینگونه است که روز عاشورا الهام‌بخش شد و تا پایان دنیا می‌تواند به ما انرژی دهد، دفاع مقدس نیز نشان داد که می‌توان با اتکا به خود در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاومت کرد و این نظام هر روز از این حادثه بهره گرفته و هر جا توفیق نداشتیم بدین دلیل بوده که از آن دوری کردیم.

وی در خصوص چگونگی تبیین دفاع مقدس برای جوانان تصریح کرد: برای جوانان با بیان صادقانه خارج از هر گونه تحریف و بزرگ نمایی، حادثه را همانگونه که بود و اینکه دشمنان می‌خواستند ما را از ریشه و بن بکنند، تبیین کنیم.

این رزمنده دوران جنگ تحمیلی به برخی از ویژگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر سیره زندگی شهدا برای نسل جوان جامعه بازگو و جوانان از سبک زندگی آن‌ها الگوبرداری کنند آسیب‌های مختلف اجتماعی که با تهاجم فرهنگی در جامعه اسلامی رواج پیدا کرده، کم‌رنگ می‌شود.

فتوحی بیان کرد: چنانچه از این حوادث غفلت کردیم، مجبوریم مجددا تاریخ را تکرار کنیم و مورد ستم و تعدی دیگران قرار گیریم، اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم باید از دوران دفاع مقدس تجربه کسب کنیم که نشان دادیم می‌توان با دست خالی مبارزه کرد و موفق شد.

وی گفت: زمانیکه فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی در عرصه مدیریت طنین‌انداز شود، به موفقیت‌های بالاتر می‌رسیم، اما اگر دوری کردیم به قهقرا می‌رویم و  کسی که دل در گروی جمهوری اسلامی دارد نباید‌ غفلت نکند بلکه باید خود را مسئول بداند.

انتهای پیام
captcha