برگزاری مسابقات قرآن زمینه شناسایی و شکوفایی استعداد‌های قرآنی را فراهم می‌کند
کد خبر: 4170307
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو:

برگزاری مسابقات قرآن زمینه شناسایی و شکوفایی استعداد‌های قرآنی را فراهم می‌کند

مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو با بیان اینکه با برگزاری مسابقات قرآنی برای گروه سنی جوان و نوجوان زمینه شکوفایی و شناسایی استعداد‌های قرآنی را فراهم می‌کنیم، گفت: از این طریق معنویت و انگیزه لازم را هم برای حرکت در مسیر قرآن و انس بیشتر ایجاد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآن و نماز فرزندان دختر و پسر کارکنان وزارت نیرو که امروز ۳۰ شهریورماه در سالن برق منطقه‌ای تهران برگزار شد با بیان اینکه توفیق حاصل شد که در این ماه پربرکت و بهار قلب‌ها این مسابقات با کیفیت خوبی برگزار شود، گفت: چه بسیار زیباست که قرآن را از خود زبان قرآن بیان کنیم. قرآن کتاب هدایتی برای همه مردم و موعضه‌ای از طرف پروردگار است؛ این کتاب آسمانی شفا، رحمت و هدایت برای مؤمنین است. 

وی افزود: انحرافی در هدایت قرآن نیست و مردم را از تاریکی‌ها و ظلمات به نور هدایت می‌کند. قرآن بصیرت می‌دهد و برهانی از سمت پروردگار است. این کتاب الهی وسیله تشخیص حق و باطل است. هر آنچه برای هدایت بشر لازم است در قرآن آمده است. بیماری‌های روحی و قلبی را درمان و به راه مستحکم هدایت می‌کند، با آیات آن متوجه می‌شوید که قرآن، موجودی حی و زنده است و در قیامت با چهره یک جوان زیبا ظهور می‌کند.

مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو با بیان اینکه در قرآن الگو‌هایی برای جوانان و نوجوانان معرفی شده است، گفت: الگوی کامل و جامع پیامبر(ص) است و ایشان اسوه حسنه است. الگوی ایثار جانی حضرت علی(ع) است که جانشان را فدای پیامبر(ص) کردند و به جای ایشان در رختخواب پیامبر(ص) خوابیدند. الگوی ایثار مالی اهل بیت(ع) هستند که از مال خود برای دیگران ایثار کردند و الگوی کسب علم، شاگردی حضرت موسی(ع) در برابر حضرت خضر(ع) است.

مهاجری افزود: الگوی مقابله با شهوات و  نفس حضرت یوسف(ع) و الگوی طهارت داشتن در زندگی حضرت مریم(ع) بود. الگوی حیا دختران حضرت شعیب(ع) بودند و الگوی تسلیم و رضا بودن در برابر خدا ماجرای حضرت ابراهیم(ع) در برابر امر خدا بود. الگوی عفو و گذشت نیز عفو حضرت یوسف(ع) برای بخشش برادرانش بود.

وی با بیان اینکه قرآن برای همگان برهان آمده است، گفت: قرآن طبیب، هادی، معلم و مربی است و همه را هدایت می‌کند اما نیاز به الگو و معرفی دارد که این الگو پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند. بر همین اساس قرآن باید در زندگی ما نقش داشته باشد و سبک زندگی ما قرآنی شود؛ لذا امیدواریم این مسابقات ابتدا و قدمی برای اینکه مبانی قرآن را در زندگی خودمان پیاده کنیم باشد.

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری مسابقات قرآنی برای گروه سنی جوان و نوجوان زمینه شکوفایی و شناسایی استعداد‌های قرآنی آنها را فراهم کنیم و از این طریق معنویت و انگیزه لازم را برای حرکت در مسیر قرآن و انس بیشتر با آن در میان جوانان و نوجوانان کشورمان که آینده‌سازان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند، ایجاد کنیم.

مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه در کنار کار مهندسی، اقدامات فرهنگی متنوع و اثرگذاری را انجام می‌دهد، گفت: امروز ۹۰۰ امام جماعت در صنعت آب و برق به امر اقامه نماز می‌پردازند و هفدهمین جشنواره با شعار قرآن نور و معنویت در رشته‌های مختلف برگزار شده که امیدواریم این شعار در مسیر کار و زندگی کارکنان وزارت نیرو قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۷۶۶ نفر قرآن پژوه در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند و از این میان ۳۶۰‌ نفر به مرحله کشوری رسیدند، گفت: متسابقین در رشته شفاهی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ موضوعی قرآن و اذان و یک یا هر دو رشته کتبی شامل مفاهیم قرآن احکام و معارف نماز رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha