وجود ۱۰ مدرسه قرآنی در همدان
کد خبر: 4170054
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

وجود ۱۰ مدرسه قرآنی در همدان

معاون قرآنی حوزه علمیه رسول اکرم(ص) از وجود 10 مدرسه قرآنی در استان همدان خبر داد و گفت: در این مدارس حوزویان روزانه یک خط از قرآن را حفظ می‌کنند البته در پایه‌های بالاتر برنامه حفظ قرآن به ۳ خط، ۵ خط و تا نصف صفحه هم پیش می‌رود.

مدرسه قرآنیحجت‌الاسلام رسول شمس‌آبادی، معاون قرآنی حوزه علمیه رسول اکرم(ص) همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از ادغام مدرسه قرآنی امام حسین(ع) و مدرسه قرآنی رسول اکرم(ص) خبر داد و اظهار کرد: در این مدارس تربیت حافظ به صورت تخصصی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو مدرسه قرآنی در همدان ادغام شده و مدرسه قرآنی رسول اکرم‌(ص) مریانج را تشکیل داده‌اند، افزود: برای ثبت نام در این مدارس باید متقاضیان در آزمون ورودی حوزه علمیه نمره قبولی را احراز کنند، همه قوانین و اصول حوزه‌های علمیه در این مدارس هم رعایت می‌شود.

شمس آبادی ادامه داد: در مدارس قرآنی علاوه بر دروس حوزوی، برنامه حفظ قرآن کریم نیز به‌صورت ویژه دنبال می‌شود، رشته‌های تفسیر قرآن و تجوید نیز جزء اولویت‌های آموزشی مدارس قرآنی است. در این مدارس حوزویان روزانه یک خط از قرآن را حفظ می‌کنند در پایه‌های بالاتر برنامه حفظ قرآن به ۳ خط، ۵ خط و تا نصف صفحه هم پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نفر در مدرسه قرآنی رسول اکرم(ص) در حال تحصیل هستند، گفت: خوشبختانه استقبال از این مدارس خوب است چرا که غالباً خانواده‌ها قرآن دوست هستند از این رو در این مدرسه ۱۳ کلاس درس تشکیل شده و روزانه ۳ تا ۵ معلم قرآنی مباحث روز قرآنی اعم از تفسیر، تجوید و حفظ قرآن را با حوزویان تمرین می‌کنند.

شمس آبادی با بیان اینکه پذیرش در مدارس قرآنی همچون حوزه‌های علمیه از مقطع هفتم و هشتم تحصیلی آغاز می‌شود، افزود: به منظور افزایش انگیزه حافظان قرآنی ماهانه یک محفل قرآنی در نقاط مختلف شهر توسط قاریان‌ ممتاز کشور و قاریان و حافظان تربیت شده این مدارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه امام حسین(ع) سه دوره فارغ‌التحصیلی داشته که همگی در جزءهای مختلف حافظ قرآن بودند، گفت: علاوه بر این به‌صورت هفتگی یک محفل انس با قرآن در مدارس شهر مریانج و سایر شهرها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha