قاطعیت همراه با اخلاق در فرایند تربیت مدنظر قرار گیرد
کد خبر: 4169420
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

قاطعیت همراه با اخلاق در فرایند تربیت مدنظر قرار گیرد

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به جایگاه تربیت تربیت در دین اسلام گفت: در فرآیند تربیت نباید از آموزه‌های اخلاقی فاصله گرفت و در برخوردها قاطعیت همراه با رعایت اخلاق باشد.

مجید بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 26 شهریورماه در همایش مدیران مدارس این استان با اشاره به جایگاه تربیت تربیت در دین اسلام گفت: در فرآیند تربیت نباید از آموزه‌های اخلاقی فاصله گرفت و در برخوردها قاطعیت همراه با رعایت اخلاق باشد.

وی به اهمیت شیوه‌های تربیتی اشاره کرد و افزود: نوع مدیریت مدارس بستگی به شرایط مدرسه دارد لذا نمی‌توان همه مدارس را با یک فرمول مدیریت کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: استفاده از تجارب مدیریتی سایر کشورها با هدف ممانعت از پیمودن راه‌های رفته، امری مطلوب و پسندیده است و هیچ مغایرتی با اصول تعلیم و تربیت اسلامی ما ندارد.

بذرافکن افزود: قاطعیت، منطق و عاطفه سه عنصری است که باید با ترکیب آنها فرمول مدیریت مدرسه را ساخت و شدت و ضعف هر یک از عناصر در نوع مدیت مؤثر است.

وی در پایان بیان کرد: در راستای آمادگی دانش‌آموزان کلاس اولی روز چهارشنبه، ۲۹ شهریور همزمان با سراسر کشور در استان فارس زودتر از همه دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند.

یادآور می‌شود، در این مراسم حدود 700 مدیر مدرسه در شهر شیراز و بیش از 7 هزار مدیر مدرسه در سراسر استان فارس به صورت برخط حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha