زنگ ایثار و شهادت در مدارس فارس نواخته می‌شود
کد خبر: 4169415
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

زنگ ایثار و شهادت در مدارس فارس نواخته می‌شود

مدیرکل آموزش و ‍‍‍‍پرورش فارس از نواختن زنگ هفته دفاع مقدس و ایثار و شهادت همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس این استان خبر داد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 26 شهریورماه در همایش مدیران مدارس این استان گفت: سال تحصیلی 03-1402 از روز شنبه، اول مهرماه آغاز می‌شود با توجه به اینکه زنگ آغاز هفته دفاع مقدس و ایثار شهادت و آغاز سال تحصیلی همزمان نواخته خواهد شد لذا برنامه‌های متنوع و مشترکی در مدارس اجرایی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه سال تحصیلی از شنبه، اول مهرماه آغاز خواهد شد، افزود: مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این ایام از جمله سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و هفته دفاع مقدس برنامه‌های خود را تدوین و اجرایی کنند.

عسکری با بیان اینکه اقدامات ارزشمند مدیران در مسیر تعلیم و تربیت و در برابر هجمه‌های صورت گرفته در برابر دشمن ماندگار شده است، افزود: استان فارس در شاخصه‌های مختلف علمی، ورزشی، پرورشی و ... نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی، راه‌اندازی موکب فرهنگیان فارس در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا را از موارد ارزشمند واقدامات ماندگار دانست و ابراز امیدواری کرد: با تقویت رویکرد مردمی آن فعالیتش همچنان در طول سال استمرار یابد و شرایط سفر زیارت همکاران را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با تصریح اینکه فضای آموزشی مدرسه، معلم سوم است بنابراین هرچه فضا زیباتر باشد اثرش در یادگیری بیشتر خواهد بود، گفت: فضای مدارس باید شاد و با نشاط باشد لذا مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف تلاش کنند سال تحصیلی را در محیطی شاد و جذاب آغاز کند.

عسکری بیان کرد: با دستور صریح رئیس جمهور اضافه تدریس‌ها ماهيانه پرداخت خواهد شد و استان فارس سومین استان کشور در صدور ابلاغ است تا شرایط تحقق این پرداخت‌ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس را با دقت و جدیت مدیریت و تلاش کنند هیچ دانش‌آموزی مشکل سرویس ایاب و ذهاب نداشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: بخشی از مشکلات ما در آموزش و پرورش به ویژه فضاهای آموزشی از سوی خیرین مدرسه‌ساز حل و فصل شده است لذا در ابتدای سال از خیرین مدرسه‌ساز دعوت شود تا در جشن ابتدای سال تحصیلی حضور و از آنان تجلیل شود.

عسکری بر تداوم و تقویت برنامه دوشنبه‌های مسجد محور تاکید کرد و گفت: بیش از 4 هزار معلم در استان فارس منتقل شدند و این فرایند فردا پایان خواهد یافت. ضمن اینکه در نقل و انتقالات تلاش کردیم نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشیم و رعایت قانون مربوطه خط قرمز ماست.

وی از ارائه آموزش‌های ویژه مدیران مدارس خبر داد و افزود: دغدغه عموم جامعه تربیت خوب است اما حریم مدارس باید رعایت شود لذا ورود هر شخصی به مدارس برای حضور در برنامه‌ها بدون مجوز و هماهنگی با دوایر مربوطه ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: نظارت و ارزیابی از مدارس همچون سال قبل ادامه خواهد یافت و حرکت به سمت مدرسه محوری در دستور کار است لذا اختیارات مدیر تقویت و از میزان بخشنامه‌های مدارس کاسته خواهد شد بنابراین به دنبال کاهش تمرکز هستیم و برنامه‌ها منبعث از نقاط ضعف و قوت سال قبل را ارائه خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در جمع مدیران مدارس سراسر کشور، افزود: اینکه رئیس جمهور در اقدامی ارزشمند مستقیما و بی‌واسطه با مدیران مدارس سخن می‌گوید، نشانه از رویکرد ارزشمند دولت مردمی سیزدهم به نظام تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام
captcha